پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال جنگل های مازندران خوب نیست/تهیه طرح معین روستاها

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در گردهمایی شهرداران مازندران با بیان اینکه نهال‌های زیادی با کمک سمن‌ها، دانش آموزان و شهرداران در استان کاشته شد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون اصله نهال در استان غرس شود.

وی به اجرای طرح میراث ماندگار و مازندران پاک در استان اشاره کرد و گفت: دو میلیون اصله نهال توسط منابع طبیعی مازندران – ساری غرس می‌شود و ۴۰۰ هزار نهال نیز توسط بخش خصوصی کشت شده است.

وی با تاکید بر توسعه پایدار در استان عنوان کرد: طبیعت و منابع خدادادی به عنوان یک سرمایه و میراث باید حفظ شود و ضمن حفظ میراث و مواهب طبیعی باید از آن برای توسعه کشور بهره ببریم.

حسین زادگان با اشاره به بیماری‌ها و آفات نظیر بیماری شمشادها در جنگل‌های استان گفت: اگر به کشت گونه‌های جدید مبادرت نکنیم مطمئناً چند سال آینده چیزی از جنگل باقی نخواهد ماند.

استاندار مازندران یادآور شد: در حوزه درختکاری و جنگل کاری نیاز به کار نمادین نداریم و باید همه برای حفظ طبیعت مازندران تلاش و کوشش کنیم و بدانیم که زباله و پسماند درحال تخریب طبیعت مازندران است.

وی با اظهار اینکه حال جنگل‌ها و مازندران خوب نیست از شهرداران و سازمان‌های مردم نهاد خواست تا برای کشت درخت و حفظ طبیعت تلاش کنند.

حسین زادگان از پدیده گردشگری انبوه در مازندران یاد کرد و گفت: گردشگری انبوه در استان مزیت نیست و نگاه ما باید هم افزایی و همکاری‌های بین بخشی و بین دستگاهی باشد.

استاندار مازندارن از تهیه و تنظیم طرح معین سرمایه گذاری در روستاها خبر داد و گفت: در قالب این طرح، شهرداری‌ها و سرمایه گذاران به عنوان معین سرمایه گذاری در روستا معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار نفر در قالب سازمان نظام مهندسی خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های این سازمان در بخش‌های مختلف شد.

وی از شهرداران خواست با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نوروزی علاوه بر تأمین درآمد، فضای خوب و بانشاطی را برای مردم و مسافران در شهرها ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.