پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان در برف و بوران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ۲۷ روز است که شاهد ادامه تلفات پرندگان در تالاب میانکاله و خلیج گرگان هستیم به‌طوری‌که کماکان ماموران محیط زیست در حال جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان هستند.

براساس آزمایش‌های انجام شده علت بیماری بوتولیسم اعلام شد که برای جلوگیری از تلفات بیشتر بحث جمع‌آوری و دفن بهداشتی باوجود روزهای سرد زمستانی و بارش برف و باران در دستور کار قرار دارد.

براساس اطلاعیه شماره ۲۵ درباره تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی روز چهارشنبه ششم اسفند ماه ۹۹  نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که ۲۴۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کشیم تلف شده از سطح ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۲۷ روز گذشته مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان به عدد ۱۴ هزار و ۶۹۳ قطعه رسیده است.

قابل ذکر است، بدلیل بارش برف و بوران و شرایط سخت در منطقه ،جمع آوری لاشه‌ها صرفاً به ‌صورت پیاده در بخشی از ساحل گلوگاه و بخشی از ساحل خلیج در بندر ترکمن انجام گرفت.

 /۸۶۰۳۴/ج
 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.