پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوه‌ای از کمک‌رسانی بسیجیان و خیران نکایی در مقابله با کرونا + فیلم و عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران/ اجتماعی: فرهنگ نوع‌دوستی جزئی از زندگی همه من و شمایی است که به عنوان انسان حق زندگی حیات داریم و این دوستی با هم‌نوع شامل حال زمان و مکان خاص نیست و اینچنین است که آنانی که همت والا داشته و دل در گرو کار نیک نهاده‌اند؛ نیازمند را حتی با وجود شیوع ویروس کرونا فراموش نمی‌کنند.

 

بیش از یکماه بحرانی عجیب ایران عزیز ما را فرا گرفته است؛ بحرانی که نه تنها ایران ما بلکه بیش از 200 کشور جهان را تحت تأثیر قرار داده است و تنها راه مقابله در این بحران و جنگ تن به تن، رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن است.

این روزها با وجود ویروس کرونا، ویروسی چند شاخکی که همه زندگی‌ها مختل شده و چالش‌های فراوانی ایجاد کرده است و به جرأت در این جنگ تن به تن با ویروس کرونا، باید مشارکت همه جانبه انجام داد.

جنگ که شروع می شود؛ همه میآیند و کمک‌رسانی جزء لاینفک هر جنگی است و امروز که روز جنگ با ویروس کروناست، اعضای موکب انصارالحسین (ع) و خیّران نکایی همچون همه آنانی که دل در گرو کمک به مردم در مناسبت‌های مختلف دارند؛ جانانه وارد کار شدند تا گره‌ای بگشایند و شکست بحران کرونا با مشارکت مردم تجلی یابد.

جنگ، واژه ترسناک و دلهره آوری است که همه ما از شنیدن نامش هراس داریم؛ اما همچنان که مردم و بسیجیان در دوران مختلف جنگ تحمیلی علیه دشمن جانانه وارد میدان شدند، اکنون هم میدان‌داری کرده و با شیوع کرونا،  ایتام و نیازمندان را در این شرایط فراموش نکردند.

 

تهیه و توزیع سبد غذایی جهت بیماران معسر کرونایی با همکاری بسیج سازندگی، موکب انصارالحسین شهرستان نکا و خیّران از جمله برنامه‌های انجام شده در نکاست که با هدف کمک به بیماران نجات یافته از بیماری کرونا اجرایی شد.

بسیجیان و خیران نکا، پیشرو در کمک به معسران

مسؤول موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا ازجمله خیران و افراد پا به کاری است که با شیوع کرونا در کنار بسیجیان و نیروهای سپاهی جانانه وارد میدان عمل شد و تولید و توزیع ماسک را از همان روزهای اول که با موج کمبود ماسک روبرو بودیم در دست گرفت.

نقی پورقربان؛ از جمله افرادی است که خیرخواهانه وارد عمل شد تا بار دیگر نوع‌دوستی مردم ایران در هر لباس و منسبی به جهانیان نشان داده شود؛ برایش فرقی ندارد در چه لباسی است؛ همین که کمک برای مردم و رضایت‌مند خالق و مخلوق باشد؛ کافی است.

می‌گوید برای رضای خدا وارد این عرصه شدیم؛ روزی با این موکب در کربلا به زائران خدمت دادیم؛ زمانی برای کمک به سیل‌زدگان آمدیم و اکنون هم با توجه به بیماری منحوس کرونا، مجموعه موکب انصارالحسین(ع) با همکاری بسیج سازندگی شهرستان نکا، 4 کارگاه تولیدی ماسک، گان و دستک‌ های یکبار مصرف در سطح شهرستان نکا را راه‌اندازی و تولید روزانه مایحتاج بهداشتی را برعهده دارد.

 

پورقربان، با تشکر از زحمات فرماندهی سپاه نکا که همیشه یار و یاور مردم و نیازمندان بوده است و همچنین قدردانی از مجمع خیران بسیج سازندگی نکا، گفت: در این مدت به همت خیران بیش از 36 هزار ماسک توسط مجموعه موکب انصارالحسین(ع)  تولید و در حال توزیع است.

افتتاح اولین کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف در  نکا

مسؤول موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا با اشاره به اینکه اولین کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف در مجموعه موکب با همکاری بسیج سازندگی نکا  راه‌اندازی شد؛ اظهارکرد: به یاری خداوند روزانه 15 هزار دستکش در این مجموعه تولید خواهد شد.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات همه خیّران عزیز ، خادمان و کسانی که به نوعی در حوزه پشتیبانی ستاد  مقابله با بیماری کرونا؛ افزود: همه تلاش ما و خیران برای رفع مشکلات نیازمندان است و امیدواریم که در این بخش با یاری خداوند روسفید باشیم.

 

پورقربان با اشاره به توزیع 150 بسته حمایتی به نیازمندان و بهبودیافتگان بیماری کرونا در نکا گفت: این سبد غذایی و بهداشتی با هدف تلاش برای بهبود کامل افراد بیمار تهیه و در بین خانوارها توزیع شده است.

 

 

کرونا ویروس، اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود و آنچه در این میان بیش از همه باید مورد توجه باشد؛ شناخت دقیق و راه مقابله با آن و انواع مختلف بیماری‌ها و بحران‌های متفاوت است که نیازمند آگاهی رسانی، اتحاد و همبستگی آحاد ملت برای گذر از بحران‌های ریز و درشت است؛ اتحادی که این روزها به شدت ما را بهم نزدیک و قلب‌هایمان را به هم نزدیک‌تر کرده است؛ کاش بعد از کرونا ویروس هم همین همبستگی و همین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باقی بماند.

 /86002/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.