پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره ابوذر اقبال خوبی در میان رسانه‌ها دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران گفت: پنجمین دوره جشنواره ابوذر در بُعد کمی فراتر از استانداردها رفت و با دریافت ۷۸۰ اثر رسانه‌ای نشان داد از اقبال خوبی در میان خبرنگاران برخوردار است.

حسین احمدی امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر و نخستین جشنواره جام امید که در شهرستان محموداباد برگزار شد، با بیان اینکه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با همه فراز و نشیب‌ها به ایستگاه پایانی رسید و نشان داد می‌توان با رویکرد علمی و فنی، رویدادی در تراز ملی برگزار کرد،اظهار کرد: برگزاری جشنواره پنجم گویای بلوغ این رخداد رسانه‌ای است چراکه کمتر جشنواره مطبوعاتی توانسته است طی پنج سال، پنجمین دوره را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه آنچه مازندران از آن رنج می‌برد، مبهم بودن فرآیند برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای است، افزود: این چالش علل مختلفی دارد اما جشنواره رسانه‌ای ابوذر طی سالهای گذشته نشان داد که پایبند به زمان‌بندی دقیق است و تمام همّ و غمش را برای برگزاری اختتامیه در موعد مقرر بکار می‌بندد.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران تصریح کرد: با توجه به وجود نظم در برگزاری جشنواره ابوذر در سنوات گذشته، امسال سرنوشت این رخداد رسانه‌ای به عاقبت سایر جشنواره‌های مطبوعاتی استان مبتلا شد و پایان کارش با تاخیر شش ماهه مواجه گردید.

این فعال رسانه‌ای افزود: در بحث چرایی این نقیصه مساله اصلی عدم حمایت متولیان امر از این رویداد است و انتظار می‌رود مسئولین مرتبط با این جشنواره در سال‌های آتی نگاه مهربانانه‌تری به این داستان داشته باشند.

احمدی اظهار کرد: در بُعد فنی و رسانه‌ای جشنواره ابوذر هم می‌توان گفت؛ این رویداد با برگزاری پنج دوره متوالی به کمال رسیده و آثار دریافتی گواه این مدعاست؛ چنانچه امسال شاهد ارائه دست‌نوشته‌های فاخرتری به دبیرخانه بودیم.

وی افزود: با برگزیده‌شدن ۳ اثر از جشنواره ابوذر مازندران در جشنواره ملی ابوذر، مازندران تنها استانی بود که بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران، بیان کرد: بهره‌مندی از داوران تراز اول ملی رویکرد اصلی کارگزاران جشنواره ابوذر بوده و با انتشار کتاب جشنواره در ۳ دوره متوالی نشان دادند کیفیت، خط قرمز این رویداد است و برای رسیدن به آن، تمام ابزارها را بکار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: هر چند ابوذر پنجم در بُعد کمی نیز فراتر از استانداردها رفت و با دریافت ۷۸۰ اثر رسانه‌ای نشان داد از اقبال خوبی در میان خبرنگاران برخوردار است، این میزان آثار رسیده به دبیرخانه، برابر آثار رسیده به ۲ رویداد رسانه‌ای دیگر در مازندران است.

احمدی خاطرنشان کرد: آموزش، مساله بااهمیتی است که در جشنواره‌های مطبوعاتی اثراتش بروز پیدا می‌کند و متاسفانه با تاکید چندباره به این موضوع مهم، همیّتی از سوی دست‌اندرکاران رسانه در مازندران در راستای برگزاری گارگاه‌های خبری مشاهده نمی‌شود و همچنان در رخوت بسر می‌بریم.

وی با بیان اینکه در پایان جا دارد بابت همه کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در مسیر برگزاری جشنواره پنجم وجود داشت، طلب پوزش کنم، گفت: اما خاطرنشان می‌کنم تمام همت و تلاش‌مان را بکار گرفتیم تا امانتدار خوبی باشیم و مسیر را به‌گونه‌ای به پیش بردیم که شایسته‌ترین‌ها به روی سِن بروند و تشویق شوند.

احمدی افزود: پسندیده است از حضور پرشور خبرنگاران گرانقدر که رابطه دوستانه‌ای با این جشنواره برقرار کردند سپاسگزاری کرده و اضافه کنم اگر برگزیده جشنواره پنجم نشدید دلیلی بر ضعف نیست و «برنده، بازنده‌ای است که یکبار دیگر هم تلاش کرده». امیدواریم با اراده و پشتکار مضاعف در جشنواره‌ آتی در لیست برترین‌ها قرار گیرید.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.