پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذب سهمیه تسهیلات 2200 میلیارد تومانی برای رونق تولید در مازندران

0

حسن خیریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: در بحث رونق تولید بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سهمیه اختصاص تسهیلات به استان مازندران بوده است.

وی افزود: با تلاش همه مسؤولان توانستیم علاوه بر جذب سهمیه مازندران، از سهمیه شناور ملی هم برای رفع موانع و رونق تولید استان سهمیه دوباره بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: در هجدهمین سفر شهرستانی استاندار، مدیران ستادی و مسؤولان دستگاه‌های مازندران به شهرستان ویژه آمل اقدامات خوبی انجام شد، همچنین در جریان سفر استاندار مازندران یکی از اقدامات مهم بحث برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی بیان کرد: رشد تولید، بحث اشتغال و رفع موانع از تأکیدات رهبر انقلاب بوده و در سفرهای استاندار به شهرهای مازندران این مهم به صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

خیریان‌پور با بیان اینکه در سفر به شهرستان آمل از ۱۱ واحد تولیدی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی از نزدیک بازدید کردیم و پای درد و دل صنعتگران و تولیدکنندگان نشستیم، خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی هم برای بررسی دقیق پرونده‌هایی که در جلسه کارگروه تسهیل رسیدگی شد برگزار شده تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

وی متذکر شد: در این نشست ۲۱ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی مطرح شده و مسائل، مشکلات و موانع آنها مطرح و اتخاذ تصمیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه بخشی تقاضای تولیدکنندگان مربوط به تسهیلات بود، ادامه داد: تسهیلات مناسب برای برخی واحدهای تولیدی از محل تبصره ۱۸ بسته رونق تولید اختصاص یافت همچنین در جلسه با صنعتگران آملی بخش دیگر تقاضا مربوط به تأمین مالی و درخواست‌هایی بود که واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح کردند، برخی واحدها گره‌ها و مشکلاتی با ادارات کل منابع طبیعی، امور آب، امور اراضی و سایر دستگاه های مرتبط داشتند که موانع آنها بررسی شد.

وی یادآور شد: در برخی سفرهای شهرستانی استاندار ۱۰ پرونده مطرح بود ولی بیشترین تعداد پرونده در سفرهای شهرستانی مربوط به شهرستان آمل است که بیشترین سهم صنعت مازندران در اختیار دارد و بیشترین حجم پرونده‌های واحدهای کشاورزی، گردشگری و تولیدی در این شهرستان مطرح است.

خیریان پور با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی آمل، بیان کرد: پس از بازدید نزدیک از شهرک صنعتی امامزاده عبدالله سه مشکل اساسی مطرح است که شامل راه ورودی به شهرک، پوشش اینترنتی و فاضلاب است.

وی افزود: در زمینه پوشش مناسب اینترنت با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و مخابرات مازندران با قید فوریت مشکلات برطرف می شود و در زمینه در بحث شبکه تصفیه فاضلاب شهرک امامزاده عبدالله با مشارکت بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت شهرک های صنعتی مازندران تعهدات خوبی انجام شده و شرکت شهرک های صنعتی مازندران مبلغ ۵ میلیارد تومان در این راستا مساعدت می‌کند.

خیریان پور گفت: در زمینه راه دسترسی به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله مصوب شد تا اداره کل راهداری مازندران نسبت به روکش آسفالت، ایمن سازی راه ورودی و رمپ‌های ورودی و خروجی اقدام کند که در قالب مصوب ابلاغ می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان اجرایی شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.