پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جدی گرفتن برپایی جلسات استانی با زبان بومی محلی مازندران/ ضعف گردهم آمدن والدین و فرزندان برطرف شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، ولی الله فرزانه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با ارسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر توسط نوجوانان این مرز و بوم نویدبخش آینده سازان ارزشمند کشورمان و حافظان فرهنگ بومی و محلی مازندرانی در سرزمین تبرستان است.

وی افزود: در بسیاری از مراسم ها و جلسات رسمی بسیاری از استان ها همانند آذربایجان و اردبیل مسؤولان با زبان بومی و محلی خود صحبت می کنند ولی در شمال کشور و مازندران این ضعف وجود دارد که در جلسات و نشست ها مسؤولان و مدیران با لهجه محلی خود صحبت نمی کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم این جشنواره بومی و محلی در کنار هم قرار گرفتن و کار جمعی والدین و فرزندان است زیرا یکی از ضعف های پس از پیروزی انقلاب اسلامی که طی سال های گذشته پررنگ تر شده است عدم دورهم بودن و گرد هم جمع شدن خانواده ها، والدین و فرزندان است که باید هرچه زودتر این ضعف جبران و ترمیم شود.

وی با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مبنی بر برگزاری جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی و سلیقه خوبی که در جشنواره حاکم بود، گفت: مازندران مهد علم، دانش، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم است هرچند این استان شمالی از دیرباز دیار عالمان، فقها، اندیشمندان و سیاستمداران بود.

فرزانه گفت: محمودآباد هم شهرستانی زیبا و توریستی است که از سواحل دریای خزر برخوردار است که سالانه شاهد سفر مسافران و توریست های فراوان به این شهر گردشگرپذیر هستیم.

وی با بیان اینکه محمودآباد از مردان و زنان ولایتمدار و انقلابی بهره می گیرد که مهمان نوازی با خون آنها عجین شده است، گفت: در خانه ملت به دنبال گره گشایی از مردم کشورمان به ویژه مردم حوزه انتخابیه خود هستیم تا برای مردم رفع مشکلات شده و همه در آرامش و امنیت زندگی داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.