پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده جدید آمل بیشترین تصادفات را دارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

‍به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قربان ذبیحی‌نژاد شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوشش تصادفات ۵ شهر شهرستان بابل غیر از شهرهای بابل و امیرکلا توسط پلیس‌راه انجام می‌شود.

وی افزود: شهرستان بابل با پوشش هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، از شهرستان‌های مهم استان در حوزه راه‌های برون‌شهری است، ایمنی محور، پیشگیری از تخلفات و تصادفات و حضور فعال و به موقع پلیس در محورها و در طول شبانه‌روز، همواره مورد توجه ما است.

ذبیحی نژاد تصریح کرد: در برخی ایام، با بهره‌گیری از تیم‌های کمکی گشت‌های ضربتی و کنترل‌های نامحسوس، افزایش انضباط ترافیکی در شهرستان را مورد رصد قرار می‌دهیم.

رییس پلیس‌ راه بابل گفت: شناسایی، پیگیری و رفع نواقص جاده‌ای یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، این مساله جز با تعامل مستمر با اداراتی مثل فرمانداری، اداره راه‌وشهرسازی، شهرداری، سایر ارگان‌های نظامی، دهیاران و راهوران محله امکان‌پذیر نیست.

این مسؤول اعلام کرد: از ابتدای سال تا به الان ۲۰ نقطه پرخطر را با اصلاح هندسی و بواسطه آشکارسازی از جمله پاکسازی حاشیه راه، استفاده از علائم راهنمایی، تعریض حاشیه بریدگی‌ها و ایجاد پل عابر پیاده پس از کسب مجوز در شورای ترافیک، رفع خطر کردیم که باعث کنترل روند افزایشی تصادفات در مدت مشابه سال قبل شد.

وی یادآور شد: در ۷ ماهه امسال، با کاهش ۱۱ تصادف منجر به فوت و ۱۱ متوفی نسبت به سال گذشته، کاهش ۲۶ درصدی آمار در این زمینه را شاهد هستیم، در تصادف جرحی نیز شاهد کاهش ۵۵ تصادف نسبت به سال قبل هستیم.

ذبیحی نژاد تاکید کرد: اگر بتوانیم ترافیک را ساماندهی و فرهنگ‌سازی کنیم، یقینا در سایر بخش‌ها نیز تاثیرات مثبت آن جلوه می‌کند؛ افزایش فرهنگ ترافیکی حتی در کاهش نزاع و درگیری هم تاثیرگذار است.

رییس پلیس‌ راه بابل خاطرنشان کرد: در گذشته مسیر جاده قدیم بابل آمل بیشترین تصادفات را داشته است اما در حال حاضر محور گنج‌افروز در رتبه نخست بیشترین تعداد تصادف است، از لحاظ تصادفات منجر به جرح و فوت، محور جدید آمل و کنارگذر جنوبی شاهد بیشترین تصادفات بوده است.

این مسؤول عنوان کرد: آرام‌سازهای برون‌شهری باید حداقل ۹ متر عرض و حداکثر ۱۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد، بریدگی‌های هلال‌کلا، دهک و دوربرگردان گرجی‌آباد و میدان نیمه‌کاره کنارگذر جنوبی در محدوده متی‌کلا بیشترین تصادفات منجر به جرح و فوت را در سال ۹۸ داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بخشی از تصادفات ابتدای سال نیز در همین نقاط بوده است که خوشبختانه با ایجاد آشکارسازی و ایجاد تابلو و علائم، کاهش تصادفات را در این منطقه داشتیم، نگرانی که برای این ۴ نقطه داشتیم، در حال حاضر برای دوربرگردان چمازین نیز داریم.

ذبیحی نژاد گفت: امیدواریم با کمک راهداری، ایمن‌سازی بهتری در جاده‌های شهرستان داشته باشیم، دغدغه بنده برای جاده بابل-آمل عبور عابرین از عرض خیابان است که در سال جاری، ۵ عابر پیاده در این محور جان باختند.

رییس پلیس‌ راه بابل بیان کرد: تصادفات عابرین پیاده، موتورسیکلت‌سواران و ادوات کشاورزی در مازندران معضل است، در این رابطه از میانگین کشوری بالاتر هستیم که باید تدبیری برای آن داشته باشیم، نگاه بنده به عنوان مسئول ترافیکی برون شهری، ابتدا تعامل و همکاری برای پیشبرد اهداف است اما اگر‌ قصوری ایجاد شود، برابر مقررات اقدام می‌کنیم.

این مسوول ادامه داد: پلیس‌راه بابل، جز ۳ پلیس‌راه برتر استان به‌واسطه پیشگیری تصادفات منجر به جرح و فوتی است، استفاده از تجهیزات به‌روز مثل نصب دوربین‌ در جاده‌ها به ما کمک بسیاری کرده است، میانگین حضور پلیس‌راه در سر صحنه ۲۰ دقیقه است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، تعاملی با پلیس‌راه آمل داشتیم، خبر داد: تصادفات فیل‌بند بابل به‌واسطه مسافت بالا، توسط آن‌ها پوشش داده شود، به نوبه خودم از تمام مسوولان شهرستانی و استانی که در راستای کاهش تصادفات به ما کمک کردند، تقدیر می‌کنم.

 /۸۶۰۴۸/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.