پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت جمعه بازار جویبار در فهرست میراث ناملموس ایران

0

به گزارش خبرنگار فارس از جویبار، ابراهیم محسن‌نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جویبار امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعه بازار جویبار با شماره ۲۰۴۷ در فهرست میراث ناملموس ایران به ثبت رسیده است، گفت: این بازار بزرگترین بازار سنتی شمال کشور و از نظر وسعت و شهرت یکی از جذاب‌ترین بازارهای شمال ایران است.

وی، ویژگی اصلی جمعه بازار را قرار گرفتن آن در قلب بازار اصلی شهر و فروش گوشت و کباب آن عنوان کرد و افزود: اهالی این منطقه طبق باور قدیمی پس از برداشت محصول جهت برکت حاصل از محصول فوق دوستان و آشنایان را برای خوردن کباب دعوت می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان جویبار، قدمت این بازار را به بیش از ۱۰۰ سال برشمرد و خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های جمعه بازار، عرضه معروف ترین غذاهای سنتی از جمله،کله پاچه، سیرابی، جغول بغول و انواع کباب و بازار مار بازها و معرکه گیران همچنان داغ است و همین امر باعث تبدیل شدن این بازار به یکی از بازارهای دیدنی شمال  کشور شد.

به گزارش فارس، اگرچه در اکثر شهرهای شمالی استان، جمعه بازار وجود دارد اما در میان جمعه بازارهای واقع در شمال ایران،بازار شهرستان جویبار بزرگترین و معروف ترین جمعه بازار است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.