پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکرار تراژدی سفر غریبانه مهمانان مهاجر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بهمن ماه امسال درحالی آغاز شد که تراژدی تلخ سفر غریبانه مهمانان مازندران دوباره تکرار شد.

پاییز امسال همانند سال‌های گذشته باتوجه به حضور پرتوجه به حضور پرندگان مهاجر نگرانی در ارتباط با بیماری‌های فصل سرما از جمله انفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدت گرفت امسال هم به سراغ مازندران آمد و در آذر ماه امسال مازندران به عنوان کانون بیماری اعلام شد.

از آذر تا بهمن باتوجه به وجود نگرانی و تشدید پایش‌ها خبری مبنی بر تلفات پرندگان نداشتیم ولی طی روزهای اخیر تلفات پرندگان در تالاب میانکاله و خلیج گرگان نگرانی‌ها را بیشتر کرد که با انجام آزمایش‌ها با اطمینان اعلام شد که علت تلفات انفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا نیوکاسل نبوده است.

با ادامه پایش‌ها تعداد مرندگان تلف شده سه رقمی شد که همچنان هم لاشه پرندگان در حال جمع‌آوری است.

طی اطلاعیه روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست مازندران اعلام شد، وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل در روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۹ نیز انجام که ۲۱۴ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج جمع‌آوری شدند.

گفتنی است با احتساب تلفات چهار روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده، به عدد ۳۳۱ لاشه رسیده است.

با توجه به حضور معاون بهداشتی دامپزشکی کشور در استان مازندران علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر پس از بررسی و اعلام سازمان دامپزشکی کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.