پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تور دوچرخه‌سواری از گلزار تا گلزار/ رکاب‌زنی ۱۸۰۰ کیلومتری در مسیر دلدادگی به سردار دل‌ها

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آئین بدرقه دوچرخه‌سواران بسیجی مازندران که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با عنوان « در رکاب علمدار» که از مازندران تا کرمان مزار مطهر سردار دل‌ها را رکاب خواهند زد، با حضور سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان، خانواده معزز شهید مدافع حرم محمود رادمهر و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان نامی ورزش مازندران در یادمان ۸ شهید گمنام پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این آیین که برای دومین سال به مناسبت بزرگداشت یاد و نام سردار دل‌ها، تجدید پیمان و ترویج آموزه‌های متعالی مکتب سلیمانی به همت مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلا برگزار شد از خانواده معظم شهید محمود رادمهر شهید مدافع حرم نیز تجلیل شد.

*تجدید بیعتی با سردار دل‌ها

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در مراسم بدرقه رکاب‌زنان مازندرانی که در گلزار شهدای گمنام مازندران در یادمان دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: هر مفهوم، پدیده، ماموریت و هر کاری که با مکتب عاشورا پیوند بخورد، دلداده زیاد پیدا می‌کند و این حضور تجدید بیعتی با این عاشق امام حسین (ع) است.

وی با اعلام اینکه حاج قاسم عزیز، عاشق مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) بود،گفت: اخلاص حاج قاسم موجب شده این چنین دلداده پیدا کند و مردم برای زیارتش سر از پا نشناسند و امروز شاهدیم دلدادگان ایشان بیش از هزار و  ۸۰۰ کیلومتر را برای تجدید بیعت با مکتب حاج قاسم رکاب خواهند زد.

*پیام مهم این حرکت نمادین

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهید سلیمانی خودش را از درون ساخت و به اوج عشق‌بازی با خدا رسید و شهید شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: ایشان همیشه اشک، نجوا و درددل با رفقای شهید خود داشت و خداوند به وی عزت داد همان‌گونه که همه شهدا عزت دارند.

این مسؤول با اعلام اینکه این حرکت امروز نشان‌دهنده این است که شهید سلیمانی زنده است و ادامه‌دهنده راه او خواهیم بود، تصریح کرد: این حرکت نمادین در کنار شهدای گمنام دارای پیام است که برای جوانان، نوجوانان و مردم امروز است که جای تقدیر است که امیدواریم همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان این پیام را دریافت کنند؛ وقتی نیت‌ها برای خدا و خدایی باشد ادامه مسیر عزت‌مند خواهید شد.

ملکی گفت: شهدا به ایران اسلامی عزت بخشیدند؛ خونی که شهدا برای پایداری ایران اسلامی دادند باید حفظ شود و پایدار بماند که این حرکت‌های زیبا خون شهید را حفظ می‌کند.

*دومین تور دوچرخه‌سواری در رکاب علمدار

سیدرضا حسینی مسؤول هیأت دوچرخه‌سواری بسیج مازندران نیز در این مراسم، اظهار کرد: امسال دومین تور دوچرخه‌سواری در رکاب علمدار را از گلزار شهدای خوشنام مازندران شروع کردیم که ۶ روز در مسیرهای استان‌های سمنان، اصفهان، یزد و کرمان هستیم که بر گلزار شهدای کرمان و گلزار سردار دل‌ها حاضر و ادای احترام خواهیم کرد.

 

وی افزود: به پشتوانه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و مکتب جهادی حاج قاسم که دنیا را فراگرفته و مختص ایران نیست که جا دارد از مدافعان حرم و شهدای تحمیلی یادی کنیم

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.