پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تورهای صیادان از فردا در دریای مازندران پهن می‌شود

0

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران امروز درباره آغاز فصل صید ماهی استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: فصل صید ماهی‌های استخوانی از فردا در دریای مازندران آغاز می‌شود.

وی افزود: مراسم آغاز فصل صیادی ماهی‌های استخوانی در محل شرکت تعاونی پره ساری برگزار خواهد شد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صید ماهی استخوانی از ۲۵ مهر ماه امسال در دریای مازندران شروع می‌شود.

کریم‌زاده تصریح کرد: در منطقه میانکاله بهشهر هم باتوجه به منطقه حفاظت شده و هم اینکه فاقد رودخانه است، صیادان از ۱۸ مهر ماه فصل صید ماهی استخوانی را آغاز می‌کنند.

وی اضافه کرد:  البته صیادانی که در طرح کمک به تکثیر طبیعی جهت حفظ بازسازی ذخایر آب دریای خزر کمک کرد با ۵ روز تشویقی، از ۲۰ مهر ماه تورهای خود را در دریای مازندران پهن می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به افزایش صید ماهی‌های استخوانی در سال گذشته، بیان کرد: امیدواریم امسال هم صیادان استان با دست پُر دریا را ترک کنند.

کریم‌زاده با اعلام اینکه ۴هزار صیاد مازندرانی در قالب ۵۴ تعاونی پره در مازندران فعالیت دارند، گفت: فصل صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران تا ۱۵ مهر ماه سال آینده خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.