پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تقابل کرونا؛ آنفلوآنزا و سرماخوردگی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس علی‌پور  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این روزها با سه بیماری کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سرماخوردگی با علائم مشترک سروکار داریم که در استان در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه تفکیک این سه بیماری از یکدیگر کار بسیار مشکلی است، افزود: البته بیماری سرماخوردگی از نظر علائم بالینی خفیف‌تر بوده و علائم گوارشی ندارد ولی بیماری آنفلوآنزا و کووید ۱۹ با بدن درد و تب شدید و علائم گوارشی همراه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه امکان ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا وجود دارد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد احتمال بستری شدن بیش از ۴ برابر و بستری شدن در بخش‌های ویژه و بدحال شدن بیش از ۶ برابر افزایش می‌یابد.

علی‌پور با تاکید بر اینکه راه انتقال بیماری از طریق تنفسی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر بحث واکسیناسیون بوده که هم واکسن آنفلوآنزا و هم واکسن کووید دز مراکز بهداشتی استان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری کرونایی در استان بودیم که باتوجه به سرد شدن هوا امکان تقابل بیماری آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کووید ۱۹ وجود دارد و درحال حاضر نیز ۱۱ شهرستان مازندران در وضعیت آبی و ۱۱ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.