پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعلل در بهسازی خیابان‌ها و مرگ 46 عابر پیاده در طول چهار ماه/خیابان‌ها جان عابران را چطور می‌گیرند؟

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جان‌باختن ۴۶ عابر پیاده بنا به گفته پزشکی قانونی در چهار ماه نخست امسال نشان از ناامن بودن پیاده‌روهای مازندران برای تردد از خیابان دارد.

اگرچه متولیان امر در پزشکی قانونی مازندران بر اساس آمارها اعلام کردند که تعداد فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرده است که این موضوع جای خرسندی دارد اما کشته شدن ۴۶ عابر پیاده در طول چهار ماه است که واقعا بسیار زیاد است، در کنار آمار فوتی‌ها مصدومیت ۴ هزار و ۵۴ نفر را اضافه کنید که مشکلات جدی در شرایط سخت فعلی برای درمان را باید طی کنند.

دلایل متعددی در ارتباط با بالا بودن تعداد فوتی‌های ناشی از خیابان‌های شهرها وجود دارد؛ اما در پیشانی پاسخ‌های مسؤولان عدم رعایت جوانب احتیاط از سوی عابران پیاده و راکبان خودروها مهم‌ترین علت تصادفات در خیابان‌ها مطرح می‌شود.

 در این شرایط این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا زیرساخت‌های خیابان‌های مازندران برای عبور و مرور مناسب است؟ آیا شرایط برای عبور افراد مسن و کودکان برای عبور از پل‌های عابر پیاده فراهم است؟ آیا اصلا پل عابر پیاده مناسب برای تردد افراد مسن و کودکان و افراد عادی در استان وجود دارد؟

پاسخ به این سوال و چرایی علت تصادفات و مرگ عابران پیاده را از مسؤولانی که خودشان در این زمینه دستی بر آتش دارند، ببیند.

محمدی‌تاکامی‌ مدیرکل امور شهری استانداری مازندران در صحفه شخصی خویش در فضای مجازی درباره وضعیت امنیت تردد عابران پیاده مطلبی را منتشر و عنوان کرد؛  در بعضی از تقاطع‌ها برای عبور پیاده به ویژه افراد مسن و کودکان فکری نشده است و تبدیل به تقاطع کلاسیک و قدیم مانند چهار راه و فلکه به تقاطع غیرهمسطح شده است.

وی در ادامه مطلب آورده است، ارتقای تقاطع‌ها باید ارتقاء و تسهیل عبور و مررو همه افراد سواره و پیاده باشد.

آیا محمدی تاکامی این حساسیت‌ها را علاوه بر انتشار در فضای مجازی به صورت شخصی به شهرداران و مدیران مرتبط اعلام می‌کنند یا خیر؟خود جای بحث دارد.

تصمیمی اثرگذار اما دیرهنگام

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های مازندران از نصب آسان‌ عابرها در سطح محورهای استان مازندران خبر داد و اضافه کرد: در محور ساری به خزرآباد و کمربندی تنکابن دو آسان عابر داریم که اگر در محورهای دیگر باشد خوب است در این بخش پیگیر هستیم تا اقداماتی صورت بگیرد.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه سالجاری را ۱۷۷ اعلام کرد و افزود: ۲۶درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهار ماهه عابرین پیاده هستند.

به تفکیک محل فوت

عباسی با اشاره به اینکه ۲۵ نفر از عابران در بیمارستان و ۲۱ نفر هم در محل حادثه فوت کردند، گفت: ۲۶ نفر از عابران پیاده در محور برون‌شهری و راه روستایی و بقیه در محور درون‌شهری جان باختند.

براساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین ماه مربوط به تیر ماه با ۱۶، اردیبهشت با ۱۳، خرداد با ۱۰ و فروردین با ۷ نفر گزارش شده است.

بیشترین و کمترین شهر

وی یادآور شد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۹، تنکابن با ۷، آمل و ساری هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین فوتی و شهرستان‌های فریدونکنار، کلاردشت، نور، بهشهر، عباس‌آباد،گلوگاه و محمود آباد هر کدام با یک فوتی عابران گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را ۵۲ درصد خودروی سواری دانست و افزود  از این تعداد پراید با ۸ و پژو ۲۰۶ با ۵ نفر به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

این عضو شورای قضایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از تصادف عابران پیاده افراد مسن ۶۰ سال به بالا هستند.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.