پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل کمیته ۱۱ گانه برای رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت در خصوص اهمیت برگزاری رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ و ضرورت برگزاری باشکوه این رویداد، گفت:  ساری ۲۰۲۲ یک پروژه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی به‌شمار می‌رود که با رویکرد توسعه پایدار در حال شکل‌گیری و این رویداد فرصت مهم اقتصادی و تعامل سازنده فرهنگی در عرصه جهانی است.

وی اظهار کرد: شعار این رویداد، تعالی فرهنگ و اقتصاد استان است و این برنامه‌ها در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی با رویکرد حفظ ارزش ها و نشاط اجتماعی برگزار خواهد شد.

فرماندار ساری در خصوص اهداف این رویداد اظهار کرد: هدف از این رویداد برنامه‌ریزی برای بازآفرینی یک فرهنگ  و برای تحقق این هدف گردشگری مهمترین ظرفیت است که باید به آن تکیه کرد.

نوبخت ادامه داد: در رویداد فوق با توجه به جاذبه‌های گردشگری و شرایط ساری این شهر به عنوان پایتخت  گردشگری کشورهای اکو معرفی شد و باید با هم‌افزایی نسبت به برگزاری یک رویداد باشکوه دغدغه‌مند باشیم.

وی از تشکیل کمیته  ۱۱ گانه به منظور اجرای برنامه‌های رویداد ۲۰۲۲ خبر داد و اظهار کرد: ابتدا جلسه‌ای با این کمیته‌ها منعقد و ابلاغ‌ها مشخص خواهد شد و دبیرخانه و دبیر کمیته این رویداد میراث فرهنگی است.

رئیس شورای هماهنگی کمیته ‌های اجرایی رویداد ۲۰۲۲ ساری  ادامه داد: با یک ساز و کار جدید و منظم و ساماندهی شده دبیرخانه را شکل خواهیم داد؛ رابطین را مشخص و شرح وظایف ۱۱ کمیته را مشخص خواهیم کرد.

 وی گفت: افتتاحیه اولین موضوع مورد اهمیت است که به زودی صورت خواهد گرفت و از افتتاحیه تا اختتامیه فرصت خوبی است تا از دستاوردهای این رویداد برای ارتقای حوزه‌های شهری به ویژه در بازآفرینی شهری و مسائل مربوط به بافت کهن و میراثی بهره بگیریم.

 نوبخت بیان کرد: تلاش ما این است تا در جریان این رویداد هم ارزش‌ها حفظ شود و هم نشاط اجتماعی ایجاد شود و هم در حوزه اقتصادی و فرهنگی بهره‌مند باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی همه جانبه برای اجرای باشکوه این رویداد بزرگ گفت: برای برگزاری این رویداد باید از توان همه دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و ما از کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌خواهیم بر اساس تکالیف و وظایف محوله موضوع رویداد ۲۰۲۲ را در اولویت کار خود قرار دهند تا بتوانیم در کنار معرفی  ظرفیت  بی‌بدیل استان مازندران از  آزمون هم‌افزایی و همگرایی سربلند بیرون بیاییم.

 /۸۶۰۳۱/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.