پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تزریق واکسن کرونا به 79 درصد از مازندرانی‌ها /فعالیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران از سرگرفته می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،یکی از جلسات بسیار مهم در استان مازندران کارگروه سلامت و امنیت غذایی است، براساس اطلاعات موجود جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سه سال اخیر تعطیل شده و یا به کلی برگزاری آن کمرنگ بوده است.

شیوع کرونا مزید بر علت شده بود و به صورت کلی این جلسات که مباحث مهم حوزه تامین امنیت غذایی در آن برگزار می‌شود و با حضور مدیریت ارشد استان مازندران پیگیری می‌شد، تعطیل شده است.

عباس علیپور معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات کارگروه سلامت و تامین امنیت غذایی خبر داد و  با اعلام اینکه این کارگروه نقش اساسی در تامین سلامت امنیت غذایی دارد، گفت: کارگروه‌های برای ارتقاء سلامت امنیت در کشور راه‌اندازی شده و بنا داریم که کارگروه سلامت را فعال کنیم و شهرستان به شهرستان برای معضلات بهداشتی برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهیم.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تولیت سلامت را برعهده دارد و این تولیت به معنی اینکه تنها مجری سلامت در کشور باشد اجرای ارتقا سلامت ۷۵ درصد جامعه بر عهده سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم در فواصل زمانی منظم پیشرفت کار در حوزه بهداشت و درمان  را به اطلاع مردم برسانیم و فعالان رسانه‌ای کمک کنند که به صورت تیمی حرکت کنیم.

علیپور درباره پزشک خانواده و اقداماتی که انجام شده است، افزود: هدف اصلی پزشک خانواده این است که سلامت مردم متولی مشخصی داشته باشد در حال حاضر جز درصد کمی همه زیرپوشش پزشک خانواده هستند اما در ابتدا کار هستیم و باید از بستر پزشک خانواده به ارتقاء سلامت برسیم.

وی اضافه کرد: زحمات زیادی برای ارتقا پزشک خانواده شهری کشیده شده در پزشک خانواده مشکلات ساختاری و فرایندی داریم،در بحث  ساختاری استانداردهای برای این پزشک مطرح شده که با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد، منابع و مصارف در این بخش چندان برابر نیست که در این بخش نیاز داریم که حجم خدمات را منطقی کرده و کاهش دهیم.

علیپور با اعلام اینکه مردم باید آگاهی داشته باشند چه خدماتی دریافت می‌کنند، افزود: بنا داریم بستر الکرونیکی را تعریف کنیم که مردم خدماتی را که دریافت می‌کنند مشاهده کرده و همچنین میزان رضایتمندی مردم از خدمات را ارزیابی می‌کنیم.

وی یادآور شد: افراد فعال در پزشک خانواده زحمتکش و کم برخوردار هستند، میزان دریافتی و هزینه‌های همخوانی ندارد و دریافتی پزشکان خانواده چندان زیاد نیست و این مستلزم این است که سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه با ما همراه باشند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران،درباره تعداد افرادی که واکسن دریافت کردند، افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم که پوشش واکسن دوز سوم به بیش از ۷۰ درصد برسد تا در ایام نوروز مشکل خاصی نداشته باشیم،تعداد افرادی که دوز اول و دوم را دریافت نکردند بسیار ناچیز است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مازندرانی‌ها دز اول بیش از ۸۹ درصد دز دوم و ۵۳ درصد دز سوم واکسن را دریافت کردند.

وی در ارتباط با وضعیت مرگ مادران باردار در زمان شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ مادر باردار فوت کردند و سال جاری هفت مورد مرگ مادر باردار گزارش اتفاق افتاده است، در سال ۱۳۹۱ تعداد مرگ مادران باردار در استان مازندران عدد صفر بوده است.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.