پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم آزادسازی سواحل مازندران/ رفع تصرف ۲۲ هزار مترمربع از سواحل چالوس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در تاریخ نهم بهمن ضرب الاجلی ۲۰ روزه برای آزادسازی سواحل تصرف شده تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) تعیین کرد، حال بعد از گذشت ۱۰ روز از این مهلت ۲۰ روزه برای آزادسازی سواحل در شمال و جنوب کشور، دستگاه‌های مختلف برای اجرای این دستور پا به میدان گذاشته‌اند و در مرحله نخست آزادسازی و رعایت حریم ۶۰ متری در سواحل چالوس ۲۲ هزار متر مربع از دیواره غیرمجاز احداث شده در ساختمان گل شمال چالوس تخریب شده است.

سیدرسول حسینی فرماندار چالوس حاشیه آزادسازی سواحل گفت: حسب به دستور استاندار مبنی بر آزادسازی سواحل دریاها به نفع مردم، دیوار زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع مختص به ساختمان گل شمال در ساحل چالوس تخریب و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی ضمن تشکر از دادستان و منابع طبیعی گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی این دیوار غیرمجاز تخریب و به دستگاه‌هایی که سازه غیرمجاز در حریم دریا دارند توصیه می‌کنم عملیات تخریب آن را آغاز کنند.

حسینی با بیان اینکه محدوده با توجه به پوشش گیاهی عنوان بوستان محلی در نظر گرفته می‌شود اظهار کرد: تخریب۹۰ درصد سواحل تصرفی شهرستان چالوس امروز نهایی خواهد شد.

فرماندار چالوس ضمن اشاره به حکم دادستانی برای تخریب این مکان افزود: مالکان قبل از حکم دادستانی برای آزاد سازی اعلام آمادگی کردند.

وی به بقیه تصرفات در حوزه چالوس و هچیرود اشاره و اظهار کرد: امروز جلسه نهایی برگزار و تا عصر مکان های تصرفی بازگشایی خواهد شد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه برای واگذاری این بوستان منتظر نشست دوجانبه برای توافق هستیم افزود: این بوستان یا در اختیار دهیاری و یا در اختیار هیأت مدیره این ساختمان قرار می‌گیرد.

 

 

 /۸۶۰۶۱/ج/ع/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.