پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تحریم‌ها بر تولید و صادرات محصولات معدنی اثری نداشته است

0

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: تحریم‌ها بر تولید و صادرات محصولات معدنی کشور اثری نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، داریوش اسماعیلی در هفدهمین اجلاس ملی سالانه نظام مهندسی معدن ایران که در محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: برای حفظ استقلال و عزتی که در دنیا داریم و برای ایستادگی برابر طرح‌های ظالمانه غرب علیه نظام و مردم باید اهمیت بیشتری به بخش‌های مهمی مانند فعالیت‌های معدنی که به خاطر اتکا به توان داخلی کمترین تأثیر را از تحریم دارد، دهیم.

وی با اشاره به جذب نقدینگی زیاد معدن در کشور، تصریح کرد: معدن با جذب نقدینگی سرگردان کشور می‌تواند با افزایش تولید و صادرات فرآورده‌های معدنی اقتصاد کشور را نجات بدهد و سازمان نظام مهندسی معدن هم با داشتن بیش از ۳۸ هزار نیروهای متخصص بیشترین امید را برای تعالی اقتصاد کشور تزریق کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در دوره کنونی یک برنامه ۶ ساله را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: سند چشم انداز ۶ ساله معدن تدوین شد و اجرای آن را با همکاری دولت در دستورکار جدی قرار داده ایم.

اسماعیلی گفت: جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن بسیار بالاتر از شرایط فعلی است و ارتقای آن از دغدغه‌های اصلی در دوره جدید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر معدنی کشور تجدید ناپذیر هستند و نحوه برداشت مواد معدنی باید به گونه‌ای باشد که این ذخیره خدادادی بین نسل‌ها حفظ شود، افزود: با حفظ این ذخایر می‌توان از آن سال‌ها بهره برداری شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران خاطرنشان کرد: قوانین و دستورالعمل‌های نظام مهندسی معدن اصلاح شد و درصدد هوشمندسازی آن هستیم تا در حوزه دولت الکترونیک گام‌های مهمی برداشته باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.