پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجدید میثاق با شهدای مازندرانی حماسه ۱۸ دی ساری

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای ۱۸ دی واقع در گلزار شهدای ساری، با اشاره به اینکه در دهه بصیرت مردم و مسؤولان استان مازندران مراسم بزرگداشت شهدا را در مجالس و محافل فراوانی در فضای فیزیکی و مجازی برپا کردند، اظهار کرد: از این خدمات و زحمات که همواره با توجه به اصول و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه بوده تشکر می‌کنیم. 

وی افزود: همه این اقدامات نشان‌ از سربلندی مردم ما در مباحث دینی و معنوی دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن غافل نشدند، امروز به یاد دو شهید عزیزی که در ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۷ به شهات رسیدند در این مکان دور هم جمع شدیم.

محمدی‌لائینی یادآور شد: شهید عسگری توفیقی و شهید اسماعیل عابدین‌پور دو شهید حماسه ۱۸ دی هستند، برای بزرگداشت این دو شهید امروز به همت مسؤول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی خانواده‌های شهدا و مسوولان دیگر مراسم بزرگداشت برپا کردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تصریح کرد: در این ایام از شهیدان زیاد گفتیم و  شنیدیم، این ایامی که مزین با نام شهید سردار سلیمانی، مهندس ابومهدی و سردار دانش و فناوری شهید فخری‌زاده است، به حق شهیدان را شهیدان می‌شناسند، ما چه می‌دانیم که شهید چه کسی است؟

این مسؤول ادامه داد: ما نمی‌دانیم مقام شهادت یعنی چه! برای پاسخ به این سوال به اینجا آمدیم تا از شهید توفیقی و شهید عابدین‌پور بپرسیم باید گوش جان داشته باشیم تا صدای‌شان را بشنویم، آنقدر این شهید مقام‌شان بالا است که مهمان خدا هستند.

وی گفت: سردار سلیمانی بارها سفارش کرد قدر شهیدان را بدانیم و ولایت‌مداری از شهدا بیاموزیم؛ شهیدان کسانی بودند که حماسه‌های فراوانی ایجاد کردند، این انقلاب در طول چهل سال در مقابل انواع فشارها بوده است ولی ما به‌واسطه ایستادگی کرده و تاوان دادیم.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: به‌واسطه شهدا است که امروز مردم ایران سربلند و سرافزاری هستند و در دنیا به‌خود افتخار می‌کنند، همچین آیت‌الله مصباح یزدی در ولایت‌مداری سرآمد بود و از برکات چنین عالم جاویدی است که مردم عزیز ما درس ولایت‌مداری می‌گیرند ما شاگردان مکتب شهدا و علما هستیم و باید قدر امام و شهدا را بدانیم.

به  گزارش فارس، در شهر ساری خیابانی به نام ۱۸ دی وجود دارد، خیابانی در هسته مرکز شهر ساری، وجه تسمیه این نامگذاری چیست و چرا هر سال مراسم گرامیداشتی به نام این روز برگزار می‌شود…

و اما ماجرای خیابان ۱۸ دی ساری؛ تظاهرات مردم ساری علیه رژیم پهلوی از مسجد جامع آغاز و تا میدان شهداء ادامه داشت و قبلا این خیابان به‌نام شاه عباس بود و امروزه خیابان نامگذاری شد همه چیز به تظاهرات مردم ساری در روز ۱۸ دی یعنی یک روز جلوتر از قیام ۱۹ دی قم انجام شد و در این روز شهرستان ساری ۲ شهید تقدیم انقلاب کرد؛ شهید عسگری توفیقی شهید در سال ۱۳۵۷ به خاطر صلوات فرستادن بعد از شنیدن نام امام خمینی توسط ساواک دستگیر و پس از سه روز حبس و شکنجه آزاد شد و پس از آزادی در تظاهرات مردم ساری از مسجد جامع تا میدان شهداء شرکت کرد و بر اثر تیر مستقیم کلت رژیم به شهادت رسید ایشان هنگام شهادت ۳۸ سال سن داشت؛ همچنین شهید سیداسماعیل عابدین‌پور شهید در تظاهرات خیابان شاه عباس زمان طاغوت در تاریخ  ۱۸ دی ۱۳۵۷ شرکت کرد و شهد شیرین شهادت را نوشید روحشان شاد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.