پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید بر تسهیل شرایط جذب پرستارانی که در اوج کرونا فعالیت داشتند

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با تبریک به‌مناسبت ولادت حضرت زینب(س)، بزرگ پیام‌آور، پیام شهیدان کربلا و بزرگ پرستار بیمار سرزمین کربلا و مسیر اسارت، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم کار بزرگ، بزرگی به ادعا نیست عملکرد این بانو نشان‌دهنده بزرگ و بزرگواری این بانو است.

نماینده ولی فقیه  در مازندران گفت: عبادت، معرفت، امام‌شناسی و پرستاری این بانو که اوج پرستاری‌اش در همان شرایط بسیار سخت اسارت بود که بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه روزی که برای پرستاران در نظر گرفتند همین روز است، افزود: درود بر جامعه پرستاران که چنین الگو و نمونه‌ای دارند و در مسیر خدمتی که زینب کبری (س) در ـن مسیر بوده، خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در کنار پرستارانی که در مراکز درمانی ارائه می‌کنند، سایر افراد که به‌عنوان پرستار از افراد مسن یا بیماران پرستاری می‌کنند این هم پرستار است و پرستاران افتخاری ان همسران پدر و مادر و فرزندان، معلولان، افراد مسن که اعضای خانواده را کنار نمی‌گذارند و سال‌های سال است که دارند از بیماران نگهداری می‌کنند که آنان هم پرستار هستند که انصافا خدمت بزرگی ارائه می‌کنند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه جان از بدن انسان پرستاری می‌کند و در وجود انسان است، گفت: اگر از پرستاران تکریم می‌کنیم باید از جان خود تکریم به عمل آوریم؛ جان خود را نباید آلوده کنیم.

وی با اعلام اینکه جامعه قدر پرستاران را می‌داند و خداوند نیز از اهمیت کار آنان واقف است، افزود: البته پرستاران باید توجه کنند بیماران در کنار خدمات بهداشتی و درمانی و دارویی به خدمات معنوی هم نیاز دارد که پرستاران نیز این خدمات در نظر بگیرد که در روحیه بیماران اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند در بیمارستان‌های خصوصی به انسان بیشتر رسیدگی می‌شود ولی برای پزشکان و پرستاران این انسان‌های با وجدان و با شرافت بیمارستان دولتی و خصوصی تفاوتی نباید داشته باشد؛ همان خدماتی که در بیمارستان خصوصی ارائه می‌شود در بیمارستان دولتی هم باید خدمات ارائه شود و کم نباید بگذارند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه در این حدود دو سال با توجه به شیوع ویروس کرونا کار پرستاران سخت شد و انصافا سنگ تمام گذاشتند، یادآور شد: در این عرصه و مصاف در برابر این ویروس منحوس که دنیا را گرفتار کرده اینها سخت‌کوشی کردند و در حوزه سلامت افسران خوبی بودند و دفاع کردند و جمع زیادی از این بزرگواران کادر درمانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه از زحمات کادر درمانی تشکر و از شهدای‌شان ذکر خیر می‌کنیم به گرفتاری‌ها و مشکلات آنان باید مسؤولان توجه کنند؛ به‌عنوان نمونه اگر وعده دادند که بمانید و کمک کنید شما را جذب می‌کنیم، آنان را جذب کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ضرورت توجه به این قشر، گفت: مراجعه ‌کننده‌ای داشتم که طرحی بود اما ۵ هزار نمونه از بیماران کرونایی انجام داده خیلی ریسک بزرگی کرده ولی در حال حاضر برای جذب دارد تلاش می‌کند که واقعا این نیروهایی که چنین فداکاری کردند باید مشکل شغلی و حقوقی آنان باید حل شود.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه امروز سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ از نظر مقام معظم رهبری؛ حتی اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را سامان دهیم باید به مساله فرهنگ توجه کنیم، به‌عنوان مثال پزشکی را در چنگ خود داشته باشد با اینکه معدل سرانه پزشک از جهانی کمتر است اجازه جذب بیشتر دانشجو و یا این همه پزشکان سخت‌گیری کند که مجبور شوند به کشورهای دیگر بروند  که این کار پسندیده‌ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کار در نهادهای پزشکی، فضایی، صنعت خودرو، فولاد، نهاده‌های دامی در مشت عده‌ای باشد، این چه اخلاق و فرهنگی است که می‌خواهیم به جایی برسیم دوست داریم، اینها انحصاری در اختیار ما باشد، واقعا پسندیده نیست.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: وقتی مدیر و کارمند مجموعه‌ای شدیم سعی می‌کنیم افراد خانواده را وارد ارگان کنیم که این فرهنگ درستی نیست پس باید بدانیم در حوزه مسائل اقتصادی این فرهنگ حرف اساسی را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره  اینکه به امروز جمعه به‌عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده است، گفت: به تعبیر سردار شهید سلیمانی یکی از ویژگی‌های دنیای امروز این است؛ بزرگترین جنایت‌کارها، بزرگ‌ترین ادعاهای انسان‌دوستی را هم دارند و آنهایی که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند، خودشان عامل جنایت بر علیه سایر ملت‌ها است که اینها نباید دیگر مدعی حقوق بشر باشند و ملت ما این جنایت‌کاران را می‌شناسد و در راس همه جنایت‌کاران آمریکایی ستمکار و استکبار جهانی است که جز مرگ با آمریکا حرف دیگری نداریم.

وی در ادامه اضافه کرد: همه شما را به بهترین موعظه‌ها که خودشان بر آن سفارش کردند یعنی تقوا، پرهیزگاری، رعایت حلال و حرام خداوند، توجه به معنویات و آخرت سفارش و توصیه می‌کنم که امیدواریم خداوند به ما توفیق همسانی و شبیه آنان شدن در پیمایش راه تقوا عنایت کند.

محمدی‌لائینی گفت: امیدواریم همه با توشه تقوا راهی سفر دور و دراز آخرت شویم و دست‌مان آنجا خالی نباشد و به سوی این و آن دراز نباشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار نسبت به پرهیز از کارهای زشت،اضافه کرد: آن کاری که از نظر خداوند زشت است باید فاصله بگیریم و نباید انجام دهیم، در غیر این صورت چهره کل جامعه را هم تغییر می‌دهد و به جامعه منکر تبدیل می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر ضرورت اهتمام به مسئله امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار، خاطرنشان کرد: همه نهادها و ارگان‌های تاثیرگذار در گسترش فضیلت‌ها باید حمایت شوند تا در جامعه زشتی‌ها کاهش یابد.

محمدی‌لائینی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های متقین و مومنان آن است که از انجام گناهان زشت پرهیز می‌کنند و به این مهم توجه می‌کنند.

وی تصریح کرد: امید و آرزو در زندگی خوب است اما آنچه که مهم است این بوده انسان آن چنان غرق در امید و آرزو شود که هدف از زندگی را فراموش کند و برای خودش آرزوهای طولانی ببافند و همواره فکر و ذکر ما آرزو باشد چنین آرزوهایی ناپسند است.آرزوهای پسندیده، در حد معقول و هم آینده دنیایی و آرزوی آخرتی همان باقیات صالحات است که بهترین آرزو بوده و خیری از خود به‌جای بگذارید که مردم از آن استفاده کنند و از خدای بزرگ می‌خواهیم به ما توجه دهد که ما زشتی کارها را ببینیم و از آن دور شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: در رستاخیر کسانی را که کار بد کردند جزای بد می‌بینند و کسانی که کار خوب کردند از جانب خداوند به آنان جزای خوب می‌دهد؛ پس هر کسب نان اعمال خودش را می‌خورد و جزای خداوند متناسب با عمل و رفتار او است و انسان به‌دنبال کارهای خوب و نیک باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ ق


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.