پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیشترین تقاضای بومگردی در مناطق ییلاقی است/چهاردانگه از اولین مناطق مورد علاقه بومگردان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از صدور ۵۱ پروانه اقامتگاه بومگردی در یکسال گذشته خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی اداره کل گردشگری مازندران، مهران حسنی به استقبال خوب گردشگران از بومگردی اشاره کرد و افزود: بیشترین درخواست پروانه بومگردی در مناطق ییلاقی و کوهستانی بوده و چهاردانگه ساری، نوشهر، هزارجریب نکا، جنت رودبار تنکابن و جواهرده رامسر بیشترین تقاضا را داشته اند.

 

وی با بیان اینکه بومگردی ۱۲ اشتغال مستقیم و ۵۰۰ اشتغال غیرمستقیم در مازندران ایجاد کرده است، ظرفیت اقامتگاه های بومگردی استان را ۱۸۰۰نفر اقامت شب ذکر کرد.

 

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی و آداب  و رسوم مناطق مختلف موجب جذابیت بیشتر بومگردی و استقبال چشمگیر گردشگران شده است، خاطرنشان کرد: روستائیان می توانند با استفاده از ظرفیت های بومی، محصولات خود از جمله صنایع دستی را به مسافران ارائه کنند.

 

حسنی رونق بومگردی را موجب افزایش درآمد خانوارهای روستایی و بدنبال آن جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: مجوز اقامتگاه های بومگردی به شرط حفظ معماری و بافت سنتی منطقه صادر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ واحد بومگردی برای دریافت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال به صندوق کارآفرین امید معرفی شدند، یادآور شد: ارائه خدمات در بومگردی بصورت خانوادگی بوده تا میهمانان با شیوه زندگی سنتی منطقه آشنا شده و از غذاهای محلی بهره ببرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.