پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به‌کارگیری امین موقوفات موجب احیای وقف می‌شود

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه مازندران که در سالن مجتمع بصیرت امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: جهان تشنه معارف مهدوی است و برای نجات بشریت باید معارف اهل بیت(ع) ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه مازندران برای سال جاری احیای موقوفات استان را به صورت جدی در دستور کار دارد، افزود: به‌کارگیری امین و امناء موقوفات یکی از راه‌های احیای موقوفات به شمار می‌رود که مورد تاکید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به کاربری‌های مختلف موقوفات در استان، اضافه کرد: موقوفات مازندران دارای کاربری‌های تجاری، مسکونی، خدماتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، کشاورزی، صنعت، علمی و حتی هسته‌ای است که در کشور کم‌نظیر است.

حیدری با بیان اینکه رویکرد جدید اوقاف سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات در راستای افزایش تولید و اشتغال در راستای فرمایشات رهبری است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری موجب افزایش بهره‌وری وقف و در نتیجه افزایش اجرای امینانه نیت واقف می‌شود.

وی اظهار کرد: تمامی عوائد موقوفات در راستای نیت واقف خیراندیش در همان منطقه و یا شهرستان هزینه خواهد شد و کسی اجازه ندارد غیر از نظر واقف اجرای نیت انجام دهد.

 /۸۶۰۳۱/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.