پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهشت گمشده گردشگری محروم از زیرساخت‌ها/ صدور ۱۱۰۰ پروانه مجوز صنایع دستی در بهشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، عبدالجواد رحمانی‌خلیلی پیش از ظهر امروز در نشستی با نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش برای رفع مشکلات در  بخش گردشگری مهم است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پردرآمد بهره برداری درستی انجام‌ نشد و باید در این بخش و فراهم کردن زیرساخت‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با بیان اینکه طرح جامع گردشگری نیاز شهرستان بهشهر است و باید این طرح اجرایی شود، گفت:  بهشهر به عنوان شهر تاریخی، میراثی و گردشگری نیازمند طرح جامع گردشگری و زیرساخت‌های این صنعت است.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه بهشهر فاقد هتل مناسب چند ستاره برای گردشگران و توریست است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان بهشهر در بخش گردشگری و تاریخی بودن این شهرستان باید زیرساخت لازم برای توسعه  گردشگری و اقتصادی انجام شود و بلید در این بخش و توسعه گردشگری ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها از توان محلی و بومی استفاده و برای رفع مشکلات گام برداریم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر افزود: هزار و ۱۰۰ پروانه مجوز صنایع دستی انفرادی در بهشهر صادر شده که در امرار معاش و ایجاد اشتغال اثرگذار هستند.

رحمانی‌خلیلی گفت: تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان مهم و لازم است و باید چشم انداز گردشگری برای در نظر گرفته شود و برای عباس‌آباد و چشمه عمارت و.. دارای طرح جامع بوده و براساس آن این طرح در اختیار مهمانان و گردشگران قرار گیرد تا شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

 غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه باید در حوزه گردشگری با قوت بیشتری پیگیری شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند این‌مساله را محقق کند.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی دارای ظرفیت بالایی در بخش شتغال است و با ظرفیت میراث باید برای توسعه اشتغال گام برداشت.

وی با تاکید بر آموزش، آن را برای ادامه کار مهم دانست و افزود:  باید در بخش مجوزها تسهیل‌گری شده و ارائه مجوز با فوریت انجام شود.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ایرانی یک تولید ننده و هر خانه یک کارخانه باید در حوزه گردشگری با قوت بیشتری پیگیری شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند این‌مساله را محقق کند.

شریعتی گفت: امروز جوانان ما نیازمند کار و اشتغال برای امرار معاش هستند و برای ایجاد اشتغال باید کمک کار باشیم و باید به صنعت گردشگری در مازندران کمک کنیم چرا که برای ایجاد اشغال همه مسؤولیم و باید راه حل مناسب ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری و اجرای مناسب برای اشتغال جوانان اتخاذ شود، یادآور شد: مشکل اصلی ما این است که در مقابل مشکلات مردم، خود را مکلف نمی دانیم و اگر مکلف به کار برای مردم باشیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مردم را ستون مورد اعتماد خود بدانیم و تسهیل‌گری کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

شریعتی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را در قبال اشتغال خرد ادا کردیم و اتفاقات خوبی در این بخش ایجاد شده است و در ادامه راه برای توسعه در گردشگری هم از راهکار و پیشنهادات افراد اثرگذار در این بخش استفاده می‌کنیم تا با ارائه‌ به مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این بخش گام برداشته و تسهیل‌گری شود.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.