پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری از 20 پروژه بنیاد مسکن در ایام دهه فجر/وام مسکن روستایی 200 میلیونی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهاد باقرپور در بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن  در مازندران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بازدید از پروژه‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف شهری و روستایی و نیز دو شهر رامسر و نور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از ۲۰ پروژه در ایام دهه فجر بهره برداری خواهد شد، گفت: این طرح‌ها عمدتا در راستای اجرای طرح هادی، زیرسازی و جدول گذاری روستاها، احداث پل و آسفالت معابر بوده که بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: در حوزه ساخت مسکن قریب به ۷۸۰ مسکن در حال احداث وجود دارد که اجرای ۵۷۰ واحد آن از محل طرح اقدام ملی صورت گرفته است.

این مسؤول از افتتاح یکصد و چهل هزارمین مسکن روستایی خبر داد، افزود: از ۸ هزار متقاضی وام مسکن روستایی، ۲هزار و ۵۰۰ نفر به بانک‌ها معرفی شدند و آمادگی معرفی به بانک ۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر را نیز داریم.

باقرپور تأکید کرد: تسهیلات وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله در دستور کار قرار دارد.

*تهیه طرح هادی در ۲ هزار و ۴۵۰ روستای مازندران

همچنین در ادامه جلسه علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن مازندران بیان کرد: در استان مازندران ۳هزار و ۲۰۰ روستا وجود دارد که ۲هزار و ۴۵۰ روستا بیش از ۲۰ خانوار دارند  و برای ۲هزار و ۴۵۰ روستا طرح هادی تهیه شده است و در یک هزار و ۱۲۹ روستا طرح هادی در ۲ فاز اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد :در روستاهای بالادست کوهستانی که امکان عقب نشینی وجود ندارد در حد روان سازی کار انجام شده و اجرای طرح هادی سبب ایجاد ارزش افزوده در روستاها شده است.

در پایان مراسم نیز  معارفه معاون  پشتیبانی بنیاد مسکن استان مازندران با حضور باقرپور انجام و از زحمات آقای  احمد سلیمانی معاون پشتیبانی سابق تقدیر و آقای سیدضابط باقری به‌عنوان معاون پشتیبانی جدید منصوب و حکم انتصاب وی تحویل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.