پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بعضی از خانواده‌ها به اهمیت قرآن کم توجه هستند

0

به گزارش خبرگزاری فارس  از شهرستان ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در جلسه کارگروه قرآنی استان اظهار کرد: مسئله قرآن را خیلی جدی بگیرید و همه ما باید برای دستکم گرفتن فعالیت‌های قرآنی توبه و استغفار کنیم تا مشمول شکایت خداوند نشویم.

وی افزود: ارکان کارگروه قرآنی آموزش، ترویج و پژوهش است و برای هرکدام دستگاه مربوطه تعریف شده است و ما برای این ۳ کارگروه حساب ویژه قائل شدیم و این جزوه سند راهبردی شورای قرآنی هر کارگروهی بخش مربوطه خود را مطالعه کند و ارگان‌های مربوطه خود را بیابد و جلسه جدی بگذارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات طرح گرایی و طرح گرفتاری است، تصریح کرد: همیشه در همان طرح می‌مانیم و نوبت به زمان و اقدام نمی‌رسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه  هدف معین و کلیدی را مشخص و اقدام کنیم، گفت: بهتر است که اهداف و سیاست‌های فراوان بنویسیم و به عنوان سند جامع و کامل در اختیار ما باشد.

محمدی لائینی دروازه ورودی جوان و نوجوان حوزه قرآنی  را آموزش دانست، اظهار کرد: امروز 950 خانه و موسسه قرانی کار آموزش قران را برعهده دارند و در جریان هستیم که با زحمت فراوان هزینه آب، برق  و اجاره را پرداخت می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: بعضی از خانواده‌ها به اهمیت قرآن کم توجه هستند و بچه‌ها استقبال کامل نمی‌کنند و آن هزینه‌ای که برای آموزش قرآن به‌ها داشته باشند در دیگر رشته‌های آموزشی و علمی هزینه می‌کنند و این کم توجهی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یاداور شد: با توجه به اینکه 950 خانه و موسسه قرآنی در استان فعال هستند بستر گسترده و زمینه فراوان است باید به آنها کمک کنیم و موانع سر راه آنها را برداریم که کلی ماشین آموزش قرآن به حرکت در می‌آید.

وی بیان کرد: این سه کارگروه خواسته‌های مادی و غیرمادی«معنوی» در شورای فرهنگ عمومی مطرح کنند و با قوت کار خود را پیگیری کنند و حتما یک جلسه ماهانه را داشته باشند.

محمدی لائینی در پایان با اشاره به اینکه ما به دنبال ظهور حضرت هستیم و حضرت عترت است، خاطرنشان کرد: باید نشان بدهیم جامعه ما آماده ظهور است و  با قرآن که حجت ظاهری خداوند است جوری معامله کنیم که خدا ببیند که این مردم و جامعه آمادگی ظهور را دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.