پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس مازندران| از بازداشت کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال تا دپوی ۵ میلیارد لاستیک در بابل

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران امروز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان از استان‌های مختلف کشور به پلیس فتای مازندران، مبنی بر کلاهبرداری از آنان در پوشش یک شرکت سرمایه‌گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از وب ‌سایت اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مال‌باختگان و شاکیان پرونده مشخص شد، فردی تحت عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و طراحی وب سایت با جلب اعتماد مشتریان و به بهانه پرداخت سود بیش از ۴۲ میلیارد از آنان کلاهبرداری و متواری شده است.

میرزایی اظهار کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با اقدامات فنی و تخصصی متهم به کلاهبرداری را که ساکن یکی از شهرستان‌های استان مازندران بوده را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم پس از ارتکاب به جرم به تهران متواری شده، گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

این مسؤول اضافه کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت اما در ادامه تحقیقات با هوشیاری پلیس فتا و مواجه با ادله دیجیتال به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از ۴۷ شهروندان به ارزش ۴۳ میلیارد ریال اقرار کرد.

وی به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوء استفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کنند و ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به کاربران وارد کنند.

*دپوی ۲۳۰ حلقه لاستیک در بابل

در ادامه سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار دپوی لاستیک‌های احتکاری به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال در شهرستان بابل خبر داد و گفت: راستای مبارزه با جرایم اقتصادی به‌ویژه احتکار کالا در شرایط حساس اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار لاستیک در بابل موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان دریافتند، فردی در پوشش آپاراتی اقدام به خرید و فروش انواع لاستیک‌های ایرانی و خارجی فاقد کد ثبتی می‌کند.

محمدپور بیان کرد: با شناسایی انبار و با هماهنگی قضایی تیمی متشکل از بازرسان سازمان صمت استان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی از محل بازرسی که در نتیجه موفق به کشف ۲۳۰ حلقه انواع لاستیک ایرانی و خارجی مربوط به شرکت‌های مختلف شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، با اعلام به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۵ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برآورد شده، گفت: در این ارتباط متهم به احتکار دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.