پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس| از آزادسازی ۳۰ هزار متر از زمین‌های زراعی تا کشف ۷/۵تن نهاده دامی قاچاق

0


سیدموسی حسینی، جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از آزاد‌سازی ۳۰ هزار متر از زمین‌های زراعی و کشاورزی شهرستان سوادکوه از چنگ زمین‌خواران خبر داد و اظهار کرد: به منظور حمایت از بخش کشاورزی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان سوادکوه به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری نمایندگان اداره جهاد کشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم زمین‌های مورد نظر اقدام شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: در اجرای این طرح ۳۰ هزار متر از اراضی کشاورزی از چنگ زمین‌خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی آن شهرستان قرار گرفت و متجاوزان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجهع قضائی معرفی شدند.

حسینی همچنین با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

*کشف ۷ و نیم تن نهاده دامی قاچاق در جویبار 

غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، از کشف ۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نهاده دامی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک محتکر انواع نهاده دامی در این شهرستان شدند.

وی، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم ۷ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع نهاده های دامی که متهم اقدام به احتکار آن کرده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی جویبار ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جعفری در ادامه اظهار کرد: قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی، کم شدن رونق تولید و رواج بیکاری در جامعه خواهد داشت.

وی در پیان از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع‌وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.