پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس/ از آزادسازی ۳۰ میلیاردی زمین کشاورزی تا توقیف کامیون‌های حامل دام زنده

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن عنایتی‌گنجی  از آزادسازی ۵۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ در پی دریافت یک فقره پرونده از اداره جهاد کشاورزی مبنی بر احداث انبار در زمین کشاورزی بدون مجوز ساخت و تغییر کاربری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران انتظامی پس از اطمینان کامل از تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین کشاورزی موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر افزود: ماموران در ادامه با هماهنگی قضایی ۵۰۰ متر از اراضی کشاورزی که در جاده سراسری و به صورت غیرمجاز و بدون تغییر کاربری در آن اقدام به ساخت و ساز شده بود را آزاد و به چرخه تولید بازگرداندند.

عنایتی‌گنجی ارزش زمین‌های کشاورزی آزاد شده براساس نظر کارشناسان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ضربه سختی بر تولیدات داخلی بوده و کاهش تولید موادغذایی و افزایش وابستگی به کشورهای خارجی را به همراه دارد به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*آزادسازی ۸۰۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی در بابل 

محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از آزادسازی ۸ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی که بدون مجوز تغییر کاربری اقدام به ساخت و ساز در آنها شده بود، خبر داد و اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت چند فقره پرونده از اداره جهاد کشاورزی مبنی بر احداث ساختمان در زمین‌های کشاورزی بدون مجوز ساخت و تغییر کاربری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از اطمینان کامل از تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، موضوع را با دادستان بابل هماهنگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از تخریب ۲۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی در این اقدام ۸ هزار متر از اراضی کشاورزی که به صورت غیرمجاز و بدون تغییر کاربری در آن اقدام به ساخت و ساز شده بود را آزاد و به چرخه تولید بازگرداندند.

سرهنگ شالیکار ارزش زمین‌های کشاورزی آزاد شده بر اساس نظر کارشناسان را ۲۴ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی ضربه سختی بر تولیدات داخلی بوده و کاهش تولید مواد غذایی و افزایش وابستگی به کشورهای خارجی را به همراه دارد، به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*توقیف ۸ کامیون و یک وانت نیسان حامل ۸۵ راس گاو

سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف ۸ کامیون و یک وانت نیسان حامل ۸۵ راس گاو تلیسما مولد فاقد مجوز در شهرستان ساری خبر داد و اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق معکوس احشام به ویژه دام‌های مولد و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی غیرقانونی دام در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی خودروهای حامل دام قاچاق شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان ۸ کامیون و یک وانت نیسان توقیف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: در بازرسی از خودروها ۸۵ راس دام زنده از نوع گاوهای تلیسما مولد فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل شد و در این خصوص پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی تشکیل شد.

حسینی از عزم جدی پلیس در برخورد و مقابله با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال با عوامل و مخلان در امنیت اقتصادی برابر قانون رفتار خواهد شد.

 /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.