پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگداشت آیت‌الله نظری در ساری برگزار شد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسینی‌کارنامی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه، مازندران و دیار طبرستان را مهد عالمان و فرهیختگان دینی معرفی کرد و گفت: با بررسی منابع مختلف بیش از هزار عالم برجسته در ادوار مختلف تاریخی در مازندران ظهور و بروز کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه گفت: این عالم پارسا و مجاهد، علم، زهد، تقوا، عرفان و اخلاقی واقعی را در هم آمیخت و به شخصیتی ماندگار تبدیل شد.

 مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علما و بزرگان دینی جزء برجستگی‌های مازندران است که باید بیشتر معرفی شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم باید خود را به سلاح علم مسلح کنیم و قلم، بیان و فکر ما باید با علم همراه باشد.

حسینی‌کارنامی در ادامه سخنان خود به چند ویژگی آیت‌الله نظری اشاره و با بیان اینکه علم و دانش بالای حوزوی را نخستین شاخصه این عالم پارسا عنوان کرد و گفت: این فقیه وارسته، شخصیت‌های بزرگی را در مکتب خود تربیت و پرورش داد و به جامعه اسلامی روانه کرد.

 استاد حوزه علمیه مازندران زهد و تقوا را دومین ویژگی مهم و برجسته آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه عنوان کرد و افزود: علم و دانش وقتی با تقوا عجین شود اثرگذاری آن در جامعه بسیار بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه زندگی بسیار ساده‌ای داشت، ادامه داد: امروز نیز طلاب و روحانیان اصیل باید این سبک زندگی را مورد توجه خود قرار دهند.

وی مواسات و همدلی را سومین ویژگی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برشمرد و گفت: این عالم پارسا همه عمر خود را در میان مردم و با مردم بود و همین مسأله موجب محبوبیت ایشان در میان مردم شد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خطبه‌های آتشین آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در دوران خفقان طاغوت اشاره کرد و افزود: ایشان در مسجد جامع ساری در سال 32 در دفاع از مردم کشاورز و فقیر با قدرت از حکام وقت انتقاد می‌کرد و از کسی واهمه‌ای نداشت.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه از پیشگامان نهضت انقلاب در مازندران بود، ادامه داد: این عالم مجاهد، انقلابی پس از انقلاب نبود بلکه دارای سوابق روشن انقلابی در دوران مبارزات نهضت هستند.

وی در ادامه سخنان خود اصالت خانوادگی و شرافت را چهارمین ویژگی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه برشمرد و گفت: این عالم وارسته پدر معنوی استان بود که باید یاد و خاطره ایشان همواره زنده بماند.

 نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نفوذ معنوی آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در جامعه اشاره کرد و افزود: این عالم پارسا همه عمر برای خدا کار کرد و هیچ گاه در مسیری غیر از این گام برنداشت.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنان خود به ولایت‌مداری آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه اشاره کرد و گفت: پیام دقیق و مهم مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت این عالم مجاهد و پارسا، خود گویای جایگاه انقلابی این شخصیت برجسته استان است.

 /۸۶۰۴۱/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.