پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگشت زمین ۱۰هزار متر مربعی بابلسر به اموال دانشگاه علوم پزشکی بابل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از برگشت زمین ۱۰هزار متر مربعی بابلسر به اموال دانشگاه علوم پزشکی بابل خبرداد.

دکتر سیدعلی مظفرپور اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته زمین ۱۰ هزار متر مربعی از زمین‌های بسیار مرغوب بیمارستان شهید رجایی بابلسر به ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان که در تصرف نهاد دیگر بود، بازپس‌گیری و سند آن دریافت شد.

وی افزود: این زمین ارزشمند که در خط ۱ دریا بود در سال‌های گذشته در اختیار نهاد دیگری قرار گرفته بود و پس از قریب دو سال تلاش این دانشگاه، به اموال دانشگاه علوم پزشکی بابل برگشت.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: این اتفاق بسیار مهم و ارزشمند نتیجه تلاش و همدلی همکاران این دانشگاه، نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار و برخی از مسوولین کشوری و استانی بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل، یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران و تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در بابل، مازندران قرار دارد.

این دانشگاه، اولین دانشگاه علوم پزشکی شمال ایران و از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به‌شمار می‌رود. این دانشگاه مسئول ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شهرستان‌های بابل، بابلسر و فریدونکنار در استان مازندران است. نام پیشین این دانشگاه تا پیش از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در ساری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده‌است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل متشکل از ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده است که شامل دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده توانبخشی، دانشکده طب ایرانی، دانشکده بهداشت، دانشکده پرستاری و مامایی رامسر، پردیس بین‌الملل و پژوهشکده سلامت می‌شود.

همچنین دارای مراکز تحقیقاتی همچون مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر کودکان، تحقیقات بیولوژی سلولی و مولکولی، تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری،  تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری، تحقیقات مواد دندانی، تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت،  تحقیقات اختلال حرکت، تحقیقات سرطان، تحقیقات سلامت و بهداشت دهان، تحقیقات طب سنتی و تاریخ پزشکی، تحقیقات علوم اعصاب، تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و تحقیقات ایمونورگولاسیون است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.