پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشن خودکفایی تولید کاغذ کشور در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیین خودکفایی در تولید کاغذ کتب درسی دانش آموزان کشور روز جمعه ۱۰ آذر ماه امسال با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جشن خودکفایی تولید کاغذ، با افتتاح فاز دوم کارخانه کاغذ و چوب مازندران در مازندران خواهد بود.

حمایت های ویژه دولت سیزدهم گفت که شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان اصلی ترین تولید کننده کاغذ تحریر در کشور تلاش می کند  تا نیاز کامل کشور را تا سال آینده برطرف کند.

با اقدامات حمایتی و عملی دولت سیزدهم طی یک سال اخیر تولیدات کاغذ چوب و کاغذ مازندران رونق گرفت.

امسال بخش اعظمی از نیاز کاغذ تحریر برای چاپ کتاب مدارس از تولیدات چوب وکاغذ مازندران تامین شد و بازدید میدانی هم حاکی از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید است.

پس از سال‌ها رکورد تولید در چوب و کاغذ مازندران شکسته و روند نزولی و زیان‌دهی این کارخانه در سال جاری مثبت شد و رونق به این کارخانه تولیدی برگشت.

امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب کاغذ و مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، تولید کاغذ ۵ هزار تن بود اما الان به ۸۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: امسال ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی چاپ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: نیاز آموزش و پرورش ۴۵هزار  تن کاغذ است که مقرر شده ۳۵هزار تن آن توسط شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین شود و بقیه از سایر شرکت‌خای تولید کننده کاغذ تامین شود.

نیک‌نژاد یادآور شد: باید گفت این میزان استفاده وزارت آموزش پرورش از کاغذ داخلی اولین بار است که اتفاق میفتد و پیشتر از کاغذ خارجی استفاده می‌کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کاغذ داخلی علاوه بر ممانعت از خروج ارز ، شرایط را برای حفظ اشتغال و توسعه علوم صنایع سلولزی فراهم خواهد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.