پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌ریزی دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن خانواده شهدا و جانبازان

0

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید استان، اظهار کرد: نهاد بنیاد شهید از نظر ارزشی، بالاترین ارزش‌ها را در میان ادارات دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید را نباید دستگاه اجرایی و اداری معمولی دانست، گفت: بنیاد شهید یک کانون ارزشی و معنویت است و باید باشد، کار فرهنگی در این بنیاد برای همه و جامعه هدف این دستگاه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: اگر خانواده شهیدان، ایثارگران، جانبازان را از نظر ارزشی و معنوی از دست بدهیم برای نظام گران تمام می‌شود، دشمن نیز برای آنها برنامه‌ریزی کرده است که فرزندان جانبازان و شهدا را تحت تاثیر قرار بدهند.

این مسؤول با بیان اینکه در برخورد با خانواده شهدا و جانبازان اخلاق خوب باید رعایت شود، گفت: وقت ملاقات عمومی را بیشتر کنید، هفته‌ای دو ساعت در روز یا هفته‌ای دوبار ملاقات عمومی داشته باشید و خودتان در این وقت ملاقات حضور داشته باشید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که به شما مراجعه می‌کنند و مشکل دارند به منزل‌شان سر بزنید و دیدن مشکلات از نزدیک بسیار مهم و تاثیرگزار است.

محمدی لائینی با بیان اینکه حفظ سلامت مالی و امانت بیت المال در اداره بنیاد شهید از همه دستگاه‌ها مهم‌تر است، اضافه کرد: اگر در بخش مالی در این دستگاه سوءاستفاده‌ای باشد، گران تمام می‌شود.

وی به اولویت قراردادن اشتغال فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: کسانی که ظرفیت تشکیل و راه انداختن بخش خصوصی را دارند زمینه را برای خانواده شهدا، ایثارگر و جانبازان فراهم کنید و در دستگاه‌های اداری نیز وساطت شود تا فرزندان آنها در همه جا احساس افتخار و غرور کنند و احساس سرافکندگی و خجالت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تأکید کرد: برای فرزندان خانوده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران حجاب و عفاف دغدغه باشد و باید برای آنها دوره و کلاس بصیرت سیاسی گذاشته شود تا نسبت به مسائل کشور توجیه شوند.

وی با بیان اینکه همسران شهید کمتر دیده می‌شوند و از مادران شهید بیشتر تجلیل می‌شود، افزود: در  صورتیکه بیشتر مشکلات، تربیت فرزندان و بار مالی خانواده شهدا بر دوش همسران شهدا است و آنها مصیبت دیده‌تر و داغدارتر هستند.

محمدی لائینی یادآور شد: در نهادهای انقلابی بر اساس طبیعت انسان‌ها به مرور آن حالت دردمندی، جهادی و تلاش‌گری کمرنگ می‌شود و انگیزه خود را از دست می‌دهند باید برنامه‌ای باشد برای نهادهای انقلابی که بودن در میدان را به پشت میزنشینی ترجیح می‌دادند حالا پشت میزنشینی را ترجیح ندهند که خودش یک کار فرهنگی است.

وی افزود: کار فرهنگی را روی کارکنان بنیاد شهید داشته باشید که از جوش و خروش و دردمندی دور نشوند و اخلاقیاتشان باید انسانی‌تر از جاهای دیگر باشد.

 /۸۶۰۵۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.