پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برف و باران مهمان آخرین روز چله کوچک زمستان

0


سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در اسمان استان هستیم که با تقویت این سامانه سرد بارشی از چهارشنبه شب و به‌ویژه پنج‏‌شنبه، شاهد بارش باران،وزش بادگاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

 وی افزود: وزش بادشدید به‌تدریج بارش باران و برف و کاهش محسوس دما از چهارشنبه شب تا پنجشنبه شب در آسمان مازندران هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد:  بارندگی، کاهش دما و وزش باد (گاهی شدید) در سطح استان و تداوم بارش برف در ارتفاعات استان ادامه دارد که آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم در مناطق مرتفع، ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف وجود دارد.

این مسوول به احتمال آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه غربی استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به توصیه پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه در ارتفاعات نیمه غربی استان، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، استفاده از قیم برای نهالستان تازه تاسیس وتمهیدات لازم برایحفظ پوشش و هدر رفتن انرژی گلخانه‌ها است.

رضوی با اعلام اینکه بارش‌ها تا صبح جمعه در آسمان مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: از شنبه شب شاهد نفوذ سامانه بارشی دیگری در اسمان مازندران هستیم که جزییات آن در روزهای اینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت اینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.