پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بررسی کابینه با دقت صورت می‌گیرد/از سفرهای غیرضروری باید از مقصد جلوگیری شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سعید فرزانه عصر امروز در اولین نشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان محمودآباد در سالن اجتماعات شماره ۲ فرمانداری، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در جامعه مطرح است بحث روشنگری خبرنگاران در جامعه است که این نقش رو همه برای خبرنگاران قائل هستند و برخی‌ ا از روی غرض و باج خواهی در فضای مجازی دست به تخریب می‌زنند.

وی درباره این نقش توسط امام حسین(ع) افزود: یکی از شیوه‌های رهبری امام حسین(ع) آگاهی مردم بود و از اونجایی که تصمیم می‌گیرند مکه رو ترک کنند برای مردم سوال می شود که چرا ما می‌بینیم که تحریک ذهن یکی از شیوه‌های رهبری اباعبدالله (ع) هست و اباعبدالله (ع) روستا به روستا با افراد صاحب نفوذ آن روستاها دیدار می‌کردند و دلیل سفر را می‌گفتند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آگاهی و بصیرت‌دهی مردم فصل مشترک نهضت حسینی و خمینی(ره) است و مطالبه‌گری نقش دیگر خبرنگاران است که می‌تواند بسیار برجسته باشد که همه جامعه این را متوجه می‌شوند که خبرنگار باید مطالبه‌گر باشد و کار برای خدا لذت بخش است و اگر قلم شما هم برای خدا باشد لذت‌بخش است و الان اگر انقلاب امام حسین(ع) و امام عزیز ما بعد از ۴۰ و چند سال با وجود فشارها ماندنی شد به دلیل نیت الهی داشنن آن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره شرایط خبرنگاران عنوان کرد: کار خبرنگاران یک هنر است و شخصیت یک خبرنگار بسیار زود مورد تحلیل قرار می‌گیرد و در فضای مجازی زمانی که یک مطلب نشر داده می‌شود باید با عدالت و دقت باشد چون این مطالب زیر نظر مردم است.

وی در خصوص مشکل قطعی آب و برق در کشور و شهرستان بیان کرد: قبل از قطعی برق مجلس وزیر نیرو را خواست و وی گفت حدود ۶۵ تا ۶۶ مگاوات مصرف داریم و حدود ۵۴ مگاوات تولید داریم و حدود ۱۰ هزار مگاوات کم داریم و این دلیل قعطی برق است و قطعی‌هایی که اجرا می‌شود اصلا دست شهرستان و استان نیست و فقط قطع کردن آن دست شهرستان است و در بحث آب شرب که تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفت درست است و گل‌آلود شدن آب نیز تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفت و این ایام چند روزه یک اتفاق نامیمونی که دارد اتفاق می‌افتند برداشت برنج و خشک کردن آن است که باید ۷۲ ساعت در فر خشک شود و اگر اتفاق نیفتد زحمت یک‌ساله کشاورز از بین می‌رود.

فرزانه اضافه کرد: دو نفر از مجمع نمایندگان مازندران ماموریت گرفتند که بروند با معاون وزیر این مشکل را انتقال دهند و وعده داده شد که سهم برق مازندران را افزایش دهند و به رقم قابل قبولی برسانند که مشکل قطعی برق ضربه به کشاورزان و سایر کسب و کار نزند.

این مسؤول درباره وضعیت کمبود برق محمودآباد، اضافه کرد: اگر نیروگاه برق معلم کلا تاسیس شود مشکل برق غرب مازندران رفع می شود و از نظر انرژی سه پروژه در حال اجرا است در محمودآباد یک پروژ ۵۰۰ مگاواتی در مرحله مناقصه است و در سطح ملی هم یه پروژه ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی تشبندان است که به اندازه سه برابر بودجه شهرستان محمودآباد اعتبار می‌خواهد و امسال قرار است ۵ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار بیاید و ممکن است در کوتاه مدت جزو برنامه‌های ما باشد اما مشکل آنی ما را حل نمی‌کند.

وی درباره مشکل بی‌کیفیتی آب گفت: ما به سختی با چاه زدن، استفاده از سد آب را تامین می‌کنیم اما به راحتی آن را از دست می‌دهیم و تیره بودن آب به دلیل شبکه‌های آب است که فرسوده شد و برای درست کردن آن با یک برآورد کوتاه بالای ۵۰۰ هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد که شبکه‌های توزیع آب مازندران اصلاح شود.

فرزانه در رابطه با شرایط کرونایی کشور و وضعیت واکسن یادآورشد: تعطیلی روزها و هفته‌ها  قابلیت اجرایی ندارد زیرا هر تعطیلی ملزوماتی می‌خواهد و در اوایل کرونا یک پویشی اجرا شد که در خانه بمانیم، من در این پویش شرکت نکردم چون ما کارمند هستیم اما کارگران چی کار کنند و مقام معظم رهبری فرمودند که واکسن تولید آمریکا و انگلیس را وارد نکنید چرا از سایر کشورها ما واکسن وارد نکنیم؟ عادی‌نگاری و ساده‌انگاری در موضوع کرونا خطرناک است و باید همه به این مسئله اهتمام داشته باشیم و از سفرهای غیرضروری باید از مقصد جلوگیری شود.

فرزانه در خصوص وضعیت فعلی و توسعه شهرستان اظهار کرد: برخی مدیران و دستگاه‌ها به دنبال باج‌خواهی از سرمایه‌گذاران هستند و در موضوع استفاده از سرمایه‌گذار ساحل خط آهی متاسفانه شهرستان با این موضوع برخورد مناسبی نکرد در حالی که همین سرمایه‌گذار در شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری کرد و ما شهرعجیبی داریم به طوری که برخی از مدیران ما پاسور هستند و این مشکل از گذشته دور تا به امروز ادامه داشته است و سرمایه‌گذاران را زیرپوشش خبری خود قرار دهید تا بتواند در شهرستان سرمایه‌گذاری کند و از دست افراد خودخواهی جدا شوند و مدیران اجرایی از نماینده‌ها کار می‌کشند، هر چه مدیران اجرایی فعال‌تر و قوی‌تری در شهرستان‌ها بودند، نماینده‌ها بیشتر و بهتر کار کردند.

وی درباره توسعه فرودگاه بیشه‌کلا تاکید کرد: فرودگاه بیشه‌کلا چون زمینه قبلی دارد می‌تواند توسعه پیدا کند در حالی که فرودگاه با فاصله کمتر از ۵۰۰ کیلومتر توجیه اقتصادی ندارد اما با خیانت برخی افراد در مسیر فرودگاه بلند مرتبه‌سازی صورت گرفت و برای توسعه فرودگاه بیشه‌کلا دچار چالش شدیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد: اعتبارات در اختیار نماینده نباید در سال چهارم تخصیص پیدا کند وحدود ۱۵ میلیارد تومان به ما اختصاص پیدا کرد و سعی می‌کنیم به میزان عادلانه بین دو شهرستان تقسیم شود،علاوه بر این اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه بر اساس تجربیات گذشته در اختیار گرفتیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه پروژه‌های روستایی را دنبال کنیم.

فرزانه در پایان درباره معرفی کابینه جدید و چگونگی بررسی صلاحیت افراد گفت: در بررسی کابینه پیشنهادی دولت باید سوابق و سایر امتیازات فردی را در نظر می‌گیریم و در حال حاضر پیش‌بینی در خصوص رأی آوری کابینه سخت است و پس از بررسی در کمیسیون‌ها به افرادی که صلاحیت کافی را داشته باشند برای خدمت به مردم رأی خواهیم داد و ما به دنبال سهم‌خواهی مازندران در کابینه نیستیم اما دولت باید توجه ویژه به این استان شمالی داشته باشد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد از خبرنگاران شهرستان محموداباد توسط مهندس فرزانه نماینده مجلس در نور و محمودآباد با اهدای لوح تقدیر به‌عمل آمد.

 /۸۶۰۳۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.