پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برداشت 100 درصدی برنج در مازندران/ 207 هزار هکتار مکانیزه برداشت شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احسان عباسپور در بازدید از مزارع شالیزارهای استان با اشاره به برداشت برنج در کشت نخست در ۲۱۵ هزار هکتار معادل ۱۰۰ درصد اراضی شالیزاری‌ مازندران، اظهار کرد: ۲۰۷ هزار و ۶۴ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال زراعی جاری ۵۸ هزار و ۷۳۸ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول برنج به کشت مجدد برنج و ۴۰ هزار و ۳۹۲ هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت،گفت: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.
 
عباسپور با اشاره به اینکه ۱۴۷ هزار و ۶۵۸ هکتار اراضی شالیزاری استان به کشت ارقام محلی اختصاص داشت، افزود: امسال مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۴۶ هزار و ۱۶۳ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت ۱۸۷ واحد بانک نشاء برنج در استان خبر داد. 

این مسؤول با بیان اینکه سال زراعی امسال ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.
 
وی میزان آب ذخیره شده سد‌های استان را در حال حاضر ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۲۴۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.