پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با کمک هیأتی‌ها بابلسر مدرسه‌ شاهد درمانگاه بیماران کرونایی شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای سیاه و تلخ کرونایی در استان مازندران سپری می‌شود و شرایط اصلا خوب نیست اما مهربانانی هستند که با درک شرایط و گذشتن از خود نمی‌گذارند آب ته دل مردم تکان بخورد.

در شرایطی که سرایت بالای ویروس دلتا این روزها زبان به زبان می‌چرخد و مردم حتی از نزدیک شدن به منزلی که بیمار کرونایی در آنجا بستری است هراس دارند باز هم پای مهربانی به میان آمد چرا که بیماران و همراهان آنان برای تامین احتیاجات دارویی و سایر مجبور هستند وارد اجتماع شوند و همین موضوع زنگ خطر ابتلا را بالا می‌برد و این موضوع نیز از نگاه مهربانان دور نماند و در این مسیر نیز ورود پیدا کردند.

التیام دردهای کرونایی هم نیاز به مراقبت و هم نیاز به توجه دارد و باید همواره تحت نظر پزشک باشد تا مرهمی روی دردهایش باشد؛ خودبه خود فردی که مبتلا به ویروس می‌شود گوشه‌گیر می‌شود به‌ویژه در ویروس نوع جدید که شمار فوتی‌ها را دو رقمی کرد و همین موضوع موجب تنهاتر شدن بیماران مبتلا می‌شود.

در این مسیر بیماران کرونایی نیاز به تامین دارو و مراقبت دارند و اگر مراقبان و همراهان بیمار برای تامین دارو از قرنطینه خارج شوند و برای تامین دارو در صف داروخانه و یا تامین سایر احتیاجات روزمره باشند همین موضوع موجب سرایت بیشتر و گسترده ویروس می‌شود که در این مسیر خستگی‌ناپذیرانی ورود پیدا کنند تا بتوانند دردی از دردهای بیماران را کم کنند.

مقداد علیپور دبیر جبهه فعالان فرهنگی شهرستان بابلسر و در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: کل هیأت‌ها در سراسر مازندران در این ایام واقعا پای کار هستند و کمال توجه را به اجرای پروتکل‌های بهداشتی دارند تا در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری حسینی، سلامت مردم نیز به خطر نیفتد.

در روزهای اخیر بحث افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی، کمبود داروهایی از جمله سرم و همچنین از همه نگران‌کننده‌تر بالا رفتن آمار فوتی‌ها نگرانی‌هایی به دنبال داشت که در این راه جوانان جهادی وارد عمل شدند.

وی اضافه می‌کند: مدرسه شاهد دختران در شهرستان بابلسر را به ارائه خدمات پزشکی، سرم‌تراپی و تزریقات در دو بخش مجزای خانم‌ها و آقایان اختصاص دادیم که البته تمامی این خدمات به‌صورت رایگان است.

 

امکاناتی بهداشتی و درمانی موکب سلامت برای اربعین در نظر گرفته شد که با توجه به شرایط بحرانی شهرستان مقرر شد همه امکانات در شهرستان در نظر گرفته شود.

دبیر جبهه فعالان فرهنگی شهرستان بابلسر تصریح می‌کند: با توجه به شرایط خاص ویروس، خود بیماران و همراهان مجبور بودند در صف تهیه دارو بایستند و همچنین کمبود سرم نیز نگرانی‌های به دنبال داشت و همراهان بیماران مجبور بودند برای تهیه دارو حتی به شهرهای مجاور بروند که با توجه به این مسائل ورود پیدا کردیم.

در حال حاضر طبقه اول مدرسه برای ارائه خدمات ویزیت، سرم تراپی و تزریقات تجهیز شده که سه روز است کار را شروع کردیم و طی این مدت شاهد حجم زیاد مراجعات بودیم و در صورت افزایش بیماران پیش‌بینی شده طبقه دوم مدرسه هم تجهیز شود.

 علیپور اظهار می‌کند: البته تاکید بر این بوده که بیماران و همراهان کرونایی از منازل خارج نشوند که در این زمینه بحث ارائه خدمات در دو بخش تزریقات و سرم‌تراپی را در منازل بیماران نیز در دستور کار داریم و در کنار آن توزیع داروهای گیاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا در منازل بیماران کرونایی و توصیه‌ها را دنبال می‌کنیم.

با توجه به نیاز به اکسیژن و کمبود آن در حال رایزنی با خیران برای تجهیز بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز هستیم که رایزنی‌ها کماکان در حال انجام است.

وی یادآور می‌شود: همچنین با توجه به اینکه بیماران کرونایی اشتها به غذا را از دست می‌دهند بخشی از اعضای گروه قصد دارند نسبت به توزیع آب میوه طبیعی در بیمارستان‌های شفا و امام خمینی شهرستان اقدام کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر مازندران با بیان اینکه غسل و تدفین اموات کرونایی از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۸ شروع شده و کماکان نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح می‌کند: اموات کرونایی محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر باتوجه به شرایط خاص و به‌صورت متمرکز به‌صورت متمرکز در غسالخانه شهید بهشتی فریدونکنار تغسیل داده می‌شوند که با توجه به بار روانی مرگ کرونایی بالای سر اموات روضه می‌خوانیم که موجب آرامش میت و همچنین تسلای خاطرخانواده‌ها می‌شود.

اعتقاد ما بر این است دولت با تمام امکانات و منابع ورود پیدا کرده که نیاز به حضور جوانان بود و مردم به جوانان شهر اعتماد کنند؛ چرا که گروه‌های جهادی دغدغه کمک دارند.

دبیر جبهه فعالان فرهنگی شهرستان بابلسر بیان می‌کند: هر گاه کاور میت را برای شستشو باز می‌کنم در نگاه اول به یاد روایتی امام صادق (ع) می‌فتم که از حضرت پرسیدند فرق بین کسانی که چشم‌شان باز است و بسته چیست، حضرت در پاسخ فرمودند فرقی بین این میت و آن میت نیست اینکه چشم میت بسته شده به وی این فرصت داده شده ولی به میتی که چشمش باز است این فرصت داده نشده است و همین موضوع برایم تلنگری است که بدانم مرگ چه میزان به ما نزدیک است و ما نسبت به آن بی‎توجه هستیم.

 

حرف آخر اینکه در این روزهایی که همه جا صحبت از روزهای دردناک کرونایی است متاسفانه برخی از افراد مراسم برگزار می‌کنند روی صحبتم با آنان است بهترین کار این است به‌جای برگزاری مراسم به فکر تجهیز بیمارستان‌ها و تامین نیاز مرکز درمانی استان باشیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.