پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باغات مازندران شناسنامه‌دار می‌شود/ اختصاص ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغبانی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران امور باغبانی استان‌ها و اتاق اصناف کشاورزی ایران در بابلسر با بیان اینکه مازندران پیشانی تولید و امنیت غذایی کشور است، اظهار کرد: امنیت غذایی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است که باید غذای کافی، سالم و ارزان برای مردم تولید کند.

وی ادامه داد: بخش باغبانی از جمله بخش‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که تولید مازاد بر مصرف دارد و بخشی از درآمد ارزی کشور در حوزه باغبانی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه در تولید غذا مشکلات و محدودیت‌هایی مانند خشکسالی و کمبود آب داریم که از چالش‌های جدی حوزه باغبانی است و باید راهکارهای جدی برای رفع آن اندیشیده شود، افزود: برای داشتن باغبانی مدرن، به روز و بر پایه دانش نیازمند برنامه تحولی در کشور هستیم که در این راستا باید سیاست گذاری صحیح اتفاق بیفتد.

برومندی خاطرنشان کرد: باغات کشور باید دارای شناسنامه باشند که این موضوع یکی از مبناهای بخش باغبانی کشور است و در این راستا استان‌های مازندران و گیلان با اولویت محصولات باغبانی آغاز شد.

وی ادامه داد: سند شناسنامه دار کردن باغات در سفری که به مازندران داریم رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی، توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار، توسعه زیرساخت های گلخانه‌ای کشور و گیاهان دارویی برای باغبانی کشور مصوب شده است‌.

 /۸۶۰۳۵/ غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.