پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشایی خط آهن شمال با ایجاد مسیر جدید

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، خدایار طالبی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه پس از ۲۴ ساعت تلاش بی وقفه مسیر ریلی شمال در جوارم سوادکوه حدفاصل زیراب به شیرگاه بازگشایی شد، اظهار کرد: حدود ۱۵۰ نیروی امدادی به همراه تجهیزات و ماشین الات مکانیزه پس از ۲۴ ساعت تلاش، موفق به بازگشایی مسیر شدند.

وی از ایجاد مسیر جدید به طول ۱۲۰ متر در منطقه خسارت دیده خبر داد و افزود: به دلیل اینکه مسیر قبلی ۱۰۰ در صد تخریب شد و واگن‌های خارج شده از ریل بر روی هم انباشت شدند، به دلیل فضای محدود منطقه امکان جابه‌جایی با سرعت بالا وجود نداشت و بهترین کار بازگشایی مسیر جدید بود.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه مسیر جدید ریل‌گذاری جدید انجام شد و ایمن‌سازی آن نیز انجام پذیرفت، گفت: این مسیر موقت است و پس از پاکسازی منطقه و جابه‌جایی واگن‌ها، جابه‌جایی ریل و ایجاد مسیر اصلی انجام می‌پذیرد.

طالبی با بیان اینکه ۱۴ واگن در این حادثه از ریل خارج شد و بار همه آنها نهاده‌های دامی بود که به سمت استان گلستان در حرکت بود، یادآور شد: بار این واگن‌ها توسط شرکت صاحب بار جابجا خواهد شد و پس از آن منطقه نیز توسط راه آهن پاکسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با احداث مسیر جایگزین بین شهر‌های شیرگاه و زیراب، مسیر برای رفت و آمد قطار‌ها در خط آهن شمال امکانپذیر شد و قطار‌های تهران ـ ساری ـ گرگان می‌توانند از این مسیر رفت و آمد کنند.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.