پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشایی اولیه طرح مدیریت پایدار در جنگل‌های ساری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری در ارتباط با اجرای طرح جایگزین تنفس و مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی، اظهار کرد: اجرای طرح جایگزین تنفس جنگل‌های شمال، طرح فنی حفاظتی جنگل‌ها سال گذشته در ۲۷ حوزه از جنگل‌ها انجام شد.

وی افزود: طرح فنی و حفاظتی گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال و جایگزین تنفس در جنگل است تا گام‌های مثبتی برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی برداشته شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری با اشاره به اجرای مدیریت پایدار به‌منظور انجام طرح‌های جنگلداری، تصریح کرد: برای مدیریت پایدار باتوجه به حوزه بندی این مهم در دستور کار قرار دارد.

غفاری بیان کرد: به‌منظور اجرای مدیریت پایدار یک حوزه در ساری آگهی شده و این هفته قرار است بازگشایی شود که البته بازگشایی اولیه را خواهیم داشت؛ باتوجه به پهنه‌های و نقشه آن حوزه این طرح تهیه شده و برای اجرا اقدام می‌شود که درصورت موفقیت به سایر حوزه‌ها تعمیم می‌یابد.

وی با اعلام اینکه جنگل شمال از نظر گونه‌ها و زمین‌شناسی در دنیا بی‌نظیر است، گفت: تمام تلاش و اهتمام بر این است تا طرح مدیریت پایدار جنگل‌های شمال به سرانجام برساند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.