پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش‌های سیلابی در راه مازندران

0

سیدمحمدرضا رضوی درباره ورود ریزدگردها در آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از اواسط روز دوشنبه ۲۷ تا پایان روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه امسال شاهد بارش‌های پاییزی در استان هستیم.

وی افزود: بارش باران گاهی بارش به‌صورت رگبار باران ، وزش باد گاهی شدید، رعدوبرق، کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه و در ارتفاعات شاهد مه‌آلودگی هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه بارشی نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به‌صورت محلی، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‏‌های کم‌مقاوم از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

رضوی بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

وی گفت: روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری تا پایان هفته شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: دریای مازندران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.