پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد ۵۰ هزار شغل با ساخت بزرگراه ساحلی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان مازندران بیان کرد: قانون‌به روز نشده شهرداری‌ها یکی از مشکلات اساسی پیش رو است که همه با آن‌روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: ایجاد تحول بنیادین در وضعیت پرسنلی سازمان بر اساس نیازهای حرفه ای انجام شد و باید ایجاد شفافیت کامل مالی، ایجاد دیوارهای شیشه‌ای سازمان،کاهش جدی هزینه ها در تمام حوزه ها،تدوین فوری آیین نامه مالی و استخدامی بر اساس سیاستهای جدید،بازنگری در چارت تشکیلات متناسب با هدف گذاری های جدید،انجام شود.

استاندار مازندران به همکاری با شرکت چینی اشاره کرد و‌ گفت: یکی از کارها ایجاد اتوبان ساحلی از گلوگاه تا رامسر است که می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کند.

این مسؤول شهرداران در ایجاد اِلمان های فرهنگی شهر طیب متناسب با هر بافت و آداب و رسوم می توانند اقدام کنند و می توانیم با رفع مشکلات زیرساختی، توجه شیعیان نقاط مختلف جهان را به مازندران جلب کنیم.

حسینی پور اضافه کرد: مازندران دارای سه فرودگاه و ظرفیت های منحصر به فرد در جذب گردشگر است و باید با عزم همگانی برای پایتخت گردشگری شدن مازندران در تکاپو باشیم.

وی تصریح کرد: بر ما واجب است و مسوولیت داریم که هیچ مسافری در خیابان ها نخوابد و شهرداران نباید بی تفاوت از چادرنشینی مسافران بگذرند و باید حداقل امکانات را برای هموطنان فراهم کنند.

استاندار مازندران افزود: آموختن شیوه علمی و استفاده از ابزارهای بروز پیش‌نیاز توسعه شهرهای استان است و شهرداران در مسیر عمرانی و آبادانی در نقاط مختلف شهری با یکدیگر رقابت کنند و مسابقه بدهند.

وی با بیان اینکه، شهرداران در ماه های گذشته در اجرای دستور جمع آوری زباله در اطراف شهرهای استان خوش درخشیدند، گفت: این رویکرد اساسی برای حفظ محیط زیست نباید متوقف شد و به صورت مستمر باید ادامه یابد.

استاندار مازندران گفت: در عید نوروز پیش رو با انفجار جمعیت و حضور قابل توجه گردشگران و مسافران در استان مازندران مواجه خواهند شد و شهرداران از هم اکنون نسبت به اجرای کار فرهنگی نریختن زباله و آراستگی شهرها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استان مازندران به عنوان مقصد گردشگری باید همیشه زیرساخت مناسب برای پذیرایی از گردشگران را داشته باشد.

استاندار مازندران ادامه داد: باید کار فرهنگی در کنار کار اجرایی نریختن زباله در استان تقویت شود و به معنای واقعی مازندران را به (شهر طبیعت پاک) در آوریم.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استان مازندران نیز گفت: موضوع مهمی که وجود دارد موضوع حمل و نقل و سیستم ترافیک است که باید از ویژگی ایمنی و حداقل کاهشت تصادف برخوردار باشد، بیکاری در شهر کم شود و شهر ایمن باشد

رضا علیخانی تصریح کرد: باید برای نظام شهرداری هدف و برنامه ریزی داشته باشیم در غیر این صورت نظام ما در شهرداری بی کاربرد خواهد بود.

وی افزود: ما توقع داریم شهرداران به توسعه پایدار شهری، ایمنی بهداشت در شهر، رفاه و آسایش شهروندان، محیط زیست سالم و پایدار، امنیت روانی شهروندان، فرهنگ شهرنشینی و نظام سکونت گاهی قابل اتکا توجه کنند.

علیخانی ادامه داد: توقع ما از شهرداران این است که به دنبال درآمدهای پایدار باشند نه مقطعی و تورم زا، چون شهرداران این توانایی را دارند که در چرخه اقتصادی شهری، استانی و‌ کشوری تحول ایجاد کنند. شهرداری که نتواند از طبیعت و..‌ درآمد پایدار ایجاد کند ضعیف عمل می‌کند.

این مسؤول گفت: نظام ارتقای نیروها در شهرداری باید براساس شایسته سالاری باشد نه سفارش!

 فرهاد عسکری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران نیز بیان کرد: براساس ماده ۸۴ قانون شهرداری ها سازمان شهرداری ها در سال ۱۳۷۰شروع به کار کرد، چهار تا از شهرداری‌های ما تازه تاسیس هستند(طبقده، اکند، بابکان و فرح آباد)که  درخواست ندادن برای سهام که اگر بدهند جزو سازمان می‌شوند.

وی افزود: مهم ترین وظایفی که این سازمان برعهده دارد می‌توان به چند بعد مهم؛ مهندسی کلیه خدمات صدور پروانه و مجوز خارج از بافت شهر، بحث های مختلف حقوقی پیمانکاری و عمومی، احداث‌‌کارخانه‌های صنعت و‌ معدن و انواع مصالح ساختمانی و معدنی، تامین ماشین آلات عمرانی و خدمات حمل و نقل عمومی و‌ مورد نیاز شهرداری،ارائه خدمات سرویس نگهداری وسایل نقلیه، تهیه و‌نصب ماشین آلات سردخانه‌ای و‌ کشتارگاهی،صادرات انواع کالا و…اشاره کرد.

در پایان این همایش اعضای هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران منصوب شدند.

 / ۸۶۰۶۵/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.