پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها بر مبنای گردشگری تندرستی

0

صادق برزگر در در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بابلسر در حاشیه اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری مازندران در بخش سلامت و تندرستی است که جزو تاکیدات دولت سیزدهم و استاندار مازندران نیز است و رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، مطرح کردن مازندران به عنوان قطب گردشگری تندرستی کشور است.

وی گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها بر مبنای گردشگری تندرستی با توجه به تولید محصولات بومی در مازندران می‌تواند به رونق این حوزه در استان کمک کند.

برزگر افزود: در رویداد بین‌المللی گردشگری مازندران میزبان میهمانانی از روسیه، ترکمنستان، افغانستان و قرقیزستان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان کرد: رویکرد ما خارج کردن گردشگری مازندران از حالت سنتی است و برگزاری رویدادها و همایش‌های مشترک بین کشورها می‌تواند ظرفیت‌های استان را در مجامع بین‌المللی عرضه کند و منجر به توسعه گردشگری خارجی شود.

وی گفت: اقداماتی مثل لغو روادید گروهی می‌تواند به عنوان یک مکانیزم تشویقی در رسیدن به این هدف بزرگ کمک زیادی کند.

برزگر ادامه داد: در بخشی از رویداد بین‌المللی نشست‌های تخصصی b2b برگزار شد تا بخش های خصوصی و آژانس‌های دو کشور بتوانند پتانسیل‌های خود را به یکدیگر ارائه دهند و زمینه را برای حضور بیشتر گردشگران خارجی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان کشوری از جمله معاون امور اقتصادی وزارت کشور، مشاور وزیر امور خارجه، مشاور رئیس جمهور، نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور و جمعی از نمایندگان مجلس نیز میهمانان این رویداد بزرگ در بابلسر بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: بخش‌های خصوصی در حوزه صنایع دستی، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن، اتاق بازگانی نیز هر کدام با داشتن غرفه‌هایی در نمایشگاه توانمندسازی گردشگری حضور پیدا کردند.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.