پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای 4600 فقره اسناد علوی در مازندران/ اموال غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم واگذار شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، همزمان با مراسمی که در چهار استان دیگر از جمله گیلان، خراسان جنوبی، بوشهر و گلستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  صد و سی و پنج هزارمین سندی که در دوران پهلوی مصادره شده به مردم تحویل داده شد.

حسن قلی‌زاده مدیرکل بنیاد مستضعفان استان مازندران در این آیین گفت: از زمان حضور در حوزه اداره کل استان مازندران سعی کردیم با ارتباط بین همکاران و مردم اموال ملت که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست بنیاد نیز می باشد را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی به ۸۵۶ قریه غصب شده توسط پهلوی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان به برکت انقلاب اسلامی در تلاش برای واگذاری اسناد به صورت رایگان در اختیار مردم است.

وی افزود: امروز ۱۳۵ هزارمین سند در سطح کشور و در تبع آن در استان مازندران ۴ هزار و ۶۰۰ سند به عدد ریالی هزار ۸۵۰ میلیارد تومان به مردم واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در سال ۹۸ چهارصد و بیست  سند و اکنون ۴ هزار ۶۰۰ سند تحویل مردم مازندران شده است اظهار داشت: در این مدت ۳ سال ۹ هزار ۶۰۰ سند تحویل داده شد.

قلی‌زاده گفت: این تعداد سند ۶۱ هکتار است که ۳ هزار ۷۰۰ سند مسکونی و بقیه کشاورزی و سایر کاربری‌ها است.

قلی‌زاده در پایان از تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: این موضوع دستاورد انقلاب است و از مردم و گروه‌های مردمی، بنیاد مسکن، اداره ثبت و سایر دستگاه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم. 

بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی شما ملت هستید

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم فهمیم ایران با وجود تحریم‌ها و فشارها ۴ دهه و اندی پای انقلاب ایستادند.

 آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعدازظهر در آیین اهدای ۴ هزار ۶۰۰ فقره سند بنیاد علوی در نوشهر اظهار کرد: در ایام دهه فجر یکی از کارهایی که مصداق بارز مردم داری است، اهدای اسناد به مردم است.

وی افزود: املاک ملت که دوباره به ملت واگذار می شود روزی به عنوان املاک پهلوی بود و مستضعفان صاحب ملک که رژیم پهلوی املاک‌شان را غصب کرده بود صاحب املاک‌ خود می‌شوند پس تفاوت آن و این همین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رژیم پهلوی ۸۵۰ روستا را غصب کرده چون دلش می‌خواست پولدار باشد، بیان کرد: خواسته‌های نفسانی را بر دین وجدان مقدم می‌دانستند اما حقیقت قرآن این است که انسان دین خود را بر خواسته نفس مقدم بداند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان با آنچه در اختیار داشت وقتی فهمید بخشی از املاک که متعلق به مردم است وجدان را مقدم دانست و به مردم باز گرداند.

محمدی‌لائینی از گام انسانی که در بنیاد برداشته شده تقدیر کرد و بیان کرد: وقتی نظام به شما احترام کرد و اسناد را به شما برگردانده شما هم باید حق حقوق که در مال دارید از خمس و زکات که واجب شرعی است بپردازید و باید بخشنده باشیم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه این ملت چهار دهه واندی پای انقلاب ایستاد؛ اظهار داشت: بزرگترین مولفه سپاه جمهوری اسلامی ایران شما ملت هستید بنابراین امسال با حضور همه جانبه، چشمگیرتر و دشمن‌شکن‌تر در ۲۲ بهمن‌ماه داشته باشیم.

به گزارش فارس، در این آیین به صورت نمادین تعدادی اسناد به مردم استان مازندران واگذار شد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.