پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای ۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی/ ساخت ۴۶ مسکن مددجویی روستایی در ساری

0


مرتضی ناعی رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه یک شهرستان ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اقدامات این اداره در یازده ماهه گذشته از سال جاری، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) که از چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۵۷ درست ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب تاسیس شد، این روزها علاوه بر حمایت وظیفه توانمندسازی نیازمندان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا افتخاری است که نصیب کارکنان این نهاد می‌شود، گفت: در حال حاضر اداره کمیته امداد در منطقه یک مرکز مازندران ۶ هزار و ۱۰۴ خانوار معیشت‌بگیر، تبصره ۱۴ و افراد دارای بالای ۶۰ سال سن را تحت پوشش دارد.

ناعی اضافه کرد: همچنین ما در حوزه استحفاظی این منطقه ۲۱۷ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج، هزار و ۶۰۵ دانش آموز، ۱۹۲ دانشجو، ۲۸۳ یتیم و هزار و ۲۷۱ محسنین “دارای سرپرست نیازمند” را تحت پوشش داریم.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی  منطقه یک ساری، یادآور شد: حوزه تحت حمایت این اداره که در منطقه یک شهر ساری تعریف شده از جاده قائمشهر به سمت میدان امام به سمت جنوب شهر و همچنین پل زغالچال تا مرز بخش‌های چهاردانگه و دودانگه ” تا پایان روستای نقیب ده و آخر بخش کلیجانرستاق” زیر پوشش دارد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه هزار و ۸۷ خانوار از مددجویان ما مستاجر هستند، گفت: از سال گذشته تاکنون  با مشارکت خیران برای خانه‌دار شدن این افراد گام برداشتیم، در سال جاری نیز پروانه ساخت مسکن برای ۴۶ خانوار روستایی دارای زمین با مشارکت خیرین، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی اخذ شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بزرگ مددجویان فاقد مسکن، نداشتن زمین است، اضافه کرد: مسکن بسته گرانی است لذا در این راستا از کسانی که توانایی خرید زمین برای محرومان را دارند می‌خواهیم تا در این کار خیر شریک شوند تا بتوانیم مسکنی ۵۰ تا ۶۰ متری را تحویل مددجویان بدهیم.

ناعی خاطرنشان کرد: این اداره با اعطای وام اشتغال ۵۰ الی ۸۰ میلیون تومانی به مددجویان و فرزندان مددجو گام‌های مهمی در زمینه توانمندسازی نیازمندان برداشته است تا جایی که در سال جاری مددجدیان را برای دریافت اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به بانک‌های عامل معرفی کرده و حدود ۹۸ درصدشان از این مبلغ بهره‌مند شدند.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی منطقه یک ساری ادامه داد: همچنین از طریق بانک امداد ولایت تسهیلات قرض الحسنه بدون اخذ سود به مددجویان پرداخا می‌شود، در سال جاری هزار و ۲۹۰ نفر برای دریافت این وام معرفی و بهره‌مند شدند.

این مسؤول با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری در پیش است، گفت: در این مناسبت، اقدام به پرداخت کمک هزینه شهریه و تحصیل می‌کنیم، اگر حضور خیرین نباشد خبری از اتفاقات خوب نیست، به‌تازگی گروهی از خیرین برای ساخت ۱۰ واحد مسکونی ورود پیدا کرده و هر کدام مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای این کار در نظر گرفتند.

وی افزود: توزیع سبد کالا به تعداد  ۷ هزار و ۵۰۰ مورد و لوله‌کشی گاز در روستا و شهرها از بهمن جاری آغاز شد همچنین تا به  الان ساخت ۱۶۰ منزل مسکونی مددجویی با کمک یکی از خیران انجام شد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.