پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سید موسی عمادی ترکامی: اهدای جهیزیه به ۷۷۴ مددجوی مازندرانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سیدموسی عمادی‌ترکامی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: مازندران ۸۱ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی زیر پوشش دارد که حدود ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که حدود ۷.۵ درصد به خانوار جامعه مددجوی این نهاد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کمیته امداد امام خمینی در مازندران اعلام کرد: در حوزه خانوارهای زیرپوشش حدود ۱۵ هزار و ۳۳۴ خانوار به‌دلیل از کارآفتادگی، ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار به علت فوت سرپرست، ۲ هزار و ۴۲۰ خانوار به‌علت بیماری سرپرست، ۷۲۴ خانوار به‌علت متارکه و بدسرپرستی، ۸ هزار و ۹۰۰ خانوار مطلقه و ۱۶ هزار خانوار به‌عنوان تبصره ۱۴ که فقط با اعتبار دولتی از خدمات معافیت‌های سربازی و استعلام‌ها از خدمات ما استفاده می‌کنند زیرپوشش هستند.

این مسؤول یادآور شد: ما ۳۶ نوع خدمت حمایتی ارائه می‌کنیم که معیشت‌بگیران عادی از آن استفاده می‌کنند، ۳۵ درصد از مددجویان به‌دلیل فوت سرپرست زیرحمایت هستند که بیشترین میزان و ۸۹ خانوار معلول با حدود یک دهم درصد کمترین آمار مددجویان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در کمیته امداد هدف‌مان ترویج فرهنگ هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات را برای ارائه الکترونیکی ۳۶ نوع خدمت است که زیرساخت‌ها در این زمینه آماده شد که در این بخش مددجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه emdad.ir درخواست را ارسال کنند البته افرادی که به‌هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند، می‌توانند حضوری مراجعه کنند یا از طریق فرزندان یا بستگان خود اقدام به ثبت درخواست کنند، هدف کاهش مراجعات غیرضروری به این نهاد است.

عمادی با تاکید بر اینکه رویکرد این نهاد توانمندسازی نیازمندانی است که مراجعه می‌کنند، بیان کرد: مددجویانی که نیاز به منابع داشته باشند از خدمات مشاوره و تامین منابع در قالب بسته حمایتی توانمندسازی بهره خواهند برد، اولویت اول ما مددجویان و اولویت دوم و سوم فرزندان و داماد مددجو خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کمیته امداد امام خمینی در مازندران خاطرنشان کرد: دغدغه ما این است که منابع درآمدی را با ۵۰ درصد حداقل حقوق ایجاد کنیم تا خانوار از سیستم حمایتی ما خارج شوند یا خانواده مشکل مسکن دارد مشکلش حل و از سیستم خارج می‌شود.

این مسؤول با اشاره به حمایت در بحث جهیزیه گفت: در رزمایش کمک مومنانه در مرحله نخست به ۲۰۰ خانواده با سقف ۱۰ میلیون تومان، در رزمایش دوم تا سقف ۱۲ میلیون تومان و در رزمایش سوم تا سقف ۱۵ میلیون تومان جهیزیه دریافتی از کارخانه را ” با قیمت امروز بازار ارزشی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دارد” اهدا کردیم.

وی گفت: در مجموع حوزه جهیزیه امسال به ۷۷۴ زوج جهیزیه اهدا شد، همچنین در بحث لوازم ضروی منزل ۱۱ هزار و ۶۱۱ خانوار کالا دریافت کردند، در بحث کمک‌های موردی  مددجو و غیرمددجو به ۷۱ هزار نفر مساعدت شده است.

عمادی با اعلام اینکه در حوزه حمایت استعدادیابی خانوارها را انجام می‌دهد، ادامه داد: به این صورت که نوع توانمندی در رشته‌های مختلف احصا و با تشکیل پرونده زیرساخت آماده و به حوزه اشتغال منتقل می‌شود، تسهیلات اشتغال تا سقف ۳۰ میلیون تومان از منابع امدادی و ۵۰ میلیون تومان از منابع بانکی پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کمیته امداد امام خمینی مازندران افزود: ما نیازمندان جامعه را به سه دهک تقسیم کردیم؛ دهک اول زیرپوشش مستقیم بوده و دارای ۱۰۰ درصد نیازمندی داشته و ۷.۵ درصد هستند، دهک دوم افرادی هستند که تحت پوشش ما نیستند و نیازمندی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند، دهک سوم افرادی هستند که زیرپوشش نیستند درصد نیازمندی‌شان زیر ۵۹ درصد است.

معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اقدامات حمایتی با شیوع کرونا بیان کرد: در بحث کرونا امسال کمک بلاعوض به مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به مددجو و غیرمددجو، اعطای وام قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان، اعطای کمک بلاعوض به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، اعطای ۵ میلیارد تومان وام در حوزه کارگشایی انجام شد.

وی اعلام کرد: مددجویان در بخش زن سرپرست خانواده با حدود ۴۸ هزار و ۸۰۰ خانوار ۶۰ درصد از کل مددجویان را به خود اختصاص دادند، در بحث پرداخت مستمری ماهانه حدود ۱۷.۵ میلیارد تومان و سالانه ۲۰۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم، ۵۱ هزار و ۴۰۰ خانوار مددجوی معیشتی بگیر عادی و ۱۵ هزار و ۹۰۰ خانوار تبصره ۱۴ داریم البته در دو سال اخیر حجم مراجعات ما حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

عمادی با اشاره به وضعیت مددجویان مبتلا به کرونا در استان گفت: ۸۹۰ نفر از مددجویان دچار بیماری کرونا شدند که از این تعداد ۱۵۶ نفر فوت شدند همچنین  به ۷۲ نفر حدود ۵۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در بخش وام، ودیعه مسکن و اجاره از محل صندوق امداد ولایت حدود ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردیم که در رابطه با اقساط معوقه دستورالعمل پرداخت اقساط نیست ولی موارد خاص را در کمیسیون حمایت بازبینی و مساعدت می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.