پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انهدام باند قاچاق موادمخدر در مازندران /کشف 108 کیلو تریاک و حشیش

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی از کشف ۱۰۸ کیلوگرم تریاک و حشیش با انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های “بابل و قائم‌شهر” خبر داد و اظهار کرد: در راستای مقابله بی‌امان با قاچاق مواد مخدر در سطح استان و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای باند تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان‌های بابل و قائم‌شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به شناسایی ۴ متهم از اعضای باند قاچاق مواد مخدر شدند که با ۳ دستگاه خودرو اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به هماهنگی قضایی از طرح عملیاتی مشترک پلیس برای توقیف خودروها و دستگیری متهمان خبر داد و افزود: متهمان در عملیاتی ضربتی با همکاری عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های بابل و قائم‌شهر دستگیر شدند.

سردار میرزایی از کشف ۱۰۸ کیلوگرم تریاک و حشیش در بازرسی از ۳ خودروی متهمان خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی از عزم جدی پلیس در مبارزه با مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان خبر داد و افزود: در طول ۱۰ ماهه سال جاری بیش از  ۴ تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد و ۶۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در سطح استان منهدم شدند.

*احتکار ۱۰۱ تن کود شیمیایی در ساری

سردار مرتضی میرزایی در خبری دیگر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مقادیر زیادی کود شیمیایی و سموم کشاورزی احتکاری در یکی از انبارها در جاده “گلما” شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی انبار و محل دپوی کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری و بازرسان اداره کل صمت استان به آدرس مورد نظر عزیمت کردند و در بازرسی از انبار بیش از ۱۰۱ تن کودشیمیایی و ۲ هزار لیتر سموم کشاورزی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش این میزان کالای احتکار شده ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده که با هماهنگی مرجع قضائی این انبار پلمب شد.

میرزایی با اشاره به ضرورت و اهمیت استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی در امر تولید محصولات کشاورزی، گفت: بی‌شک احتکار و قاچاق این کالاها تاثیر منفی بر روند تولید و عرضه محصولات کشاورزی دارد و نیازمند برنامه‌ریزی مشخص و مدون در تولید، توزیع و عرضه است.

وی معضل اصلی تولید و عرضه در بخش‌های مختلف اقتصادی را حضور دلالان دانست و افزود: این افراد بدون زحمت و با استفاده از سرمایه، امکانات و رانت‌خواری به دنبال منفعت‌طلبی هستند که لازمه برخورد مقتدرانه با دلالان و ایجاد ساز و کار مناسب در زمینه عرضه کالا نیازمند عزم همگانی است.

 /۸۶۰۴۱/ج

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.