پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام 686 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ماه امسال ۱۰ میلیون و ۳۲۱هزار و ۶۱۰نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۱۹۱ نفر در هتل‌ها و ۱۰ هزار و ۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۲۹ هزار و ۶۶۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی گفت: ۴ هزار و ۸۳۸ نفر در مهمانپذیرها، ۶۷ هزار و ۳۸۳ نفر در هتل آپارتمان، ۴۱ هزار و ۲۵۸ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۳میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۲ نفر در خانه مسافرها، ۴۱۱هزار و ۸۶۴ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۷۲ هزار و ۶۷۰ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و ۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۷۴۹نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۳۵۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۸۴ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد،افزود: ۱۵۷ مورد بازدید هم از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۷۵ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا 8 فروردین ماه امسال داده شد.

ایزدی بیان کرد: ۲میلیون و۶۶۷ هزار و ۱۹۸ بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۱۶۸ هزار و ۲۷۱ مورد از اماکن تاریخی، ۱۱۳ هزار و ۸۵۱ مورد از اماکن تفریحی، یک هزار و ۴۹۰ مورد از صنایع دستی و یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۷۲ مورد از مراکز طبیعی و ۱۳۰ هزار و 16 مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

وی تعداد شکایت از مراکز اقامتی را در این مدت ۲۱ فقره اعلام کرد و افزود: یک فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و ۳ فقره از جاذبه‌های گردشگری گزارش شده است.

ایزدی مجموع بازدیدهای نظارتی  از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌‌ها، و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۶۸۶ مورد اعلام کرد.

 /۸۶۰۳۵/ج

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.