پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام ۶۷۵ هکتار زراعت چوب در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله غفاری چراتی عصر پنج شنبه در مراسم طرح زراعت چوب و کاشت درخت در روستای گلیرد جویبار سرانه فضای سبز در کشور را ۲۰ دهم هکتار بیان کرد و افزود: این سرانه در جهان هفت دهم هکتار است و این آمارها نشان می‌دهد که مادر کشور خشک و نیمه خشک قرار گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: امسال در استان مازندران ۶۷۵ هکتار به زراعت چوب اختصاص یافت که بیش از ۷۰ درصد این زراعت در سطح استان مازندران انجام شده است.

غفاری چراتی تعداد اصله نهال زراعت چوب در سطح استان را ۷۲۰ هزار اصله اعلام کرد وافزود: کشورهای صنعتی گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند و این جنگل و فضای سبز است که می‌تواند در بحث کربن تأثیرگذار باشد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران تصریح کرد: ۷.۵ تا ۸.۵ تن‌دی اکسید کربن از یک هکتار جنگل در طی یک سال رسوب ایجاد و ۲.۵ تن هم اکسیژن تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ جنگل به کمبود آب کمک می‌کند، افزود: در واقع یک هکتار جنگل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب ذخیره می‌کند و وظیفه همه ماست که در حفظ جنگل کوشا باشیم.

غفاری با اعلام اینکه سرانه بارندگی در کشور ما ۲۶۰ میلی متر است، گفت: این سرانه در استان مازندران ۷۵۰ میلی متر است و این موضوع نشان می‌دهد که ما باید به سمت گسترش فضای سبز برویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.