پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

الگوی درستی در بخش صنعت و کشاوزری مازندران نداریم/برابر فتنه‌ها باید قیام کنیم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان مازندران،اظهار کرد: با تقوا انسان به بهشت رضوان خدائی نائل شده و زندگی در این دنیا نیز برای افراد گلستان می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان با تقوا به درجه از خردمندی  می‌رسد که  دنیا و آخرتش را آباد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین بلاهای اخلاقی از نگاه قرآن فسق و فجور است و این افراد با غوطه‌ور شدن در این مباحث زمینه مشکلات اجتماعی برای خودشان و جامعه را فراهم کرده و مسبب عذاب الهی می‌شوند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش گناه انسان‌ها نباید در برابر فرد گناه‌کار بی‌تفاوت باشند، باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه ساری، ادامه داد: در برخی مواقع حتی با قطع همکاری با فرد گناه‌کار می‌توانیم اعتراض خودمان را بیان کنیم،فرد دلسوز برای جامعه باید به یک طریقی  ابراز ناخرسندی خویش را نسبت به گناه بیان می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از اساس قیام امام حسین(ع) توجه به امر به معروف و نهی از منکر بوده است و باید تلاش کنیم این فریضه را در جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه‌، اظهار کرد: بهترین درس‌های حضرت فاطمه‌الزهرا(ص) درس ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری و حمایت از ولایت است، ایشان از امامت و ولایت امام علی(ع) مانند یک افسر رشید دفاع کرده است.

این مسؤول تصریح کرد: مردم ایران اسلامی و پیروان مکتب فاطمی درس ولایت را هم خوب فراگرفته و هم خوب تمرین کرده و در میادین هم با حضور مقتدرانه خویش این موضوع را ثابت کرده‌اند.

امام جمعه مرکز مازندران،اضافه کرد: تجلیل از حماسه 9 دی مردم ایران نشانه بصیرت و ولی شناسی، ولایت شناسی و ولایت مداری مردم ایران بوده، درس ولایت پذیری باید همچنان ادامه داشته باشد به این دلیل که فتنه همچنان به فعالیت خویش ادامه می‌دهد در برابر فتنه‌ها باید قیام کنیم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: شناخت فتنه خاموش و مبارزه با آنها و مقاومت در برابر آنها بسیار حائز اهمیت است، هوش فتنه شناسی و بصیرت فتنه شناسی خودمان  را باید تقویت کنیم و مردم ایران در این زمینه از بصیرت مناسب برخودار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸ نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی به اذعان بسیاری از تحلیل گران جهانی در خاموش کردن بسیار برجسته بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: حضور مردم بسیار ارزشمند بوده و زمینه جمع شدن بساط فتنه را فراهم کردند، فتنه گران به دنبال بدعت گذاری در انتخابات بودند و با رمز تقلب تلاش داشتند کشور را به چالش بکشانند.

امام جمعه ساری با اشاره قابلیت‌های مازندران در حوزه کشاورزی، افزود: با وجود اینکه این استان قطب کشاورزی است اما به صورت سنتی مدیریت می‌شود و الگو اساسی در این زمینه نداریم.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دامداری، حمل و نقل و ترافیک، صنعت، گردشگری و فرهنگ نیاز به الگو داریم، این الگوها به وسیله تیم‌های کاردان تدوین و برنامه‌ریزی انجام شود.

وی با اعلام اینکه از دولت انتظار داشتیم که حداقل وزیر کشاورزی را از بین افراد متخصص مازندرانی انتخاب کند، گفت: در حال حاضر کشاورزی استان نیاز به توجه ویژه دارد، به بهانه توسعه کشاورزی به صنعت کم توجهی شده در صنعت هم توفیق چندانی نداشتیم  و کشاورزی در مازندران به حق واقعی خویش نرسیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلاتی که برای صنایع بزرگ استان به وجود آمده است، افزود: انتظار داریم واحدهای  که در استان تعطیل شده پیگیری و احیا شود، آسیب شناسی درستی نسبت به علت تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ استان از جمله نساجی بهشهر و قائمشهر انجام شود.

 /۸۶۰۰۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.