پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقامت 13 میلیون مسافر نوروزی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه امسال ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲۷ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر در هتل‌ها و ۱۲ هزار و ۶۴۶ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی گفت: ۶ هزار و ۳۲۸ نفر در مهمانپذیرها، ۹۳ هزار و ۸۶۹ نفر در هتل آپارتمان، ۵۹ هزار و ۲۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۹۸ نفر در خانه مسافرها، ۶۶۹هزار و ۲۳۵ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۱۱۷ هزار و ۹۳ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و ۸ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۸۶نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۴۳۷ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۹۴ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد، افزود: ۱۹۸ مورد بازدید هم از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۹۸ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه امسال داده شد.

ایزدی بیان کرد: ۳ میلیون و۹۴۴ هزار و ۲ از بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۲۵۴ هزار و ۲۸۶ مورد از اماکن تاریخی، ۱۳۷ هزار و ۹۷۹ مورد از اماکن تفریحی، ۲ هزار و ۱۰۰ مورد از صنایع دستی و یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۲۰۳ مورد از مراکز طبیعی و ۱۸۲ هزار و ۸ مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

وی تعداد شکایت از مراکز اقامتی را در این مدت ۲۸ فقره اعلام کرد و افزود: یک فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و ۳ فقره از جاذبه‌های گردشگری گزارش شده است.

ایزدی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌‌ها، و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۵۰ مورد اعلام کرد.

 /۸۶۰۳۵/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.