پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ظرفیت آب شرب ۴۶ هزار مشترک نکایی با بهسازی چاه‌ها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: با بهسازی دو حلقه چاه و حفر یک حلقه چاه دیگر در شهرستان نکاء ظرفیت آب شرب مشترکین بخشهایی از شهر و روستاهای این شهرستان افزوده خواهد شد.

بهزاد برارزاده امروز در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی چاههای آب شرب در جمع خبرنگاران شهرستان نکاء اظهار کرد: برای افزایش ظرفیت آب آشامیدنی مجتمع ۲۶ روستایی شهید اسفندیاری نکاء یک حلقه چاه با پیش‌بینی دبی ۳۵ لیتر در ثانیه و اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان حفر شده و یک حلقه چاه دیگر هم با ۲۵ لیتر در ثانیه آب دهی و صرف ۳۵۰ میلیون تومان بهسازی شده است که در مجموع آب شرب ۴۵ هزار خانوار تحت پوشش این مجتمع افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بهسازی یک حلقه چاه در مجتمع یاس نیروگاه شهید سلیمی نکاء گفت: این پروژه با صرف ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار و ۲۵ لیتر در ثانیه آب شرب بهسازی شده که کمبود آب آشامیدنی ۱۲۰۰ خانوار مشترکین محدوده غربی شهرستان نکاء مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل آبفا مازندران  به دغدغه آب و وجود فقر پنهان در فضای سبز استان اشاره کرد و یادآور شد: باور کمبود آب در مازندران سرسبز برای مسئولان قابل باور نبود و ما با تدوین کتابچه تنش آبی توانستیم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم که در حال حاضر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،  ۸۶درصد آب شرب مازندران از منابع زیرزمینی شامل ۲۲ دهنه چشمه و ۷۴۱ حلقه چاه و ۱۴ درصد نیز از آبهای سطحی تامین می‌شود .
به گفته برارزاده نیاز آبی استان ۱۵۱۷۶ لیتر در ثانیه‌ است، در حال حاضر ۱۳۷۸۷ لیتر در ثانیه آب شرب تولید می‌شود و ۱۳۸۹ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.
 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.